Comunicat d'Hora Bruixa sobre la prostitució

Hora Bruixa, col·lectiu de dones feminista i revolucionari de Sant Cugat, vol fer públic el nostre posicionament arran de les declaracions en contra de regular la prostitució d'alcaldessa electa de Sant Cugat i presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, juntament amb alcaldesses d'altres tres municipis, Núria Marín, d'Hospitalet de Llobregat; Dolors Sabater, de Badalona; i Núria Parlón, de Santa Coloma de Gramanet.

Ens manifestem a favor de regular la prostitució per tal de reconèixer i garantir que es compleixen els seus drets com en qualsevol altra forma de treball. Volem denunciar els discursos fal·laços que, intencionadament, no fan una distinció entre el fenomen de la tracta de dones - amb fins d’explotació sexual, una greu vulneració dels drets humans - amb la prostitució exercida de forma voluntària. Justament pel fet que ens considerem dones feministes, ens preocupa profundament la condició de vida de les dones i lluitem en la mesura que podem perquè siguin respectats els seus drets. Il·legalitzar la prostitució com a pràctica suposa no reconèixer la capacitat de les dones d'escollir de forma autònoma i voluntària una manera de guanyar-se la vida intensament estigmatitzada i no necessàriament associada a condicions de pobresa i exclusió.

Condemnem la tracta com una intolerable forma de violència masclista que cal eradicar; tanmateix, reconeixem la prostitució exercida de forma voluntària com un treball legítim, en el qual, malgrat que les dones poden ser exposades a situacions de risc, no ho són per la naturalesa de l'activitat sinó per les diverses discriminacions i la falta de reconeixement de drets laborals que pateix aquesta professió.

Així doncs, regularitzar la prostitució i garantir que les dones que l'exerceixen voluntàriament gaudeixen d'unes condicions dignes considerem que és sense dubte el camí cap a una societat més igualitària que superi els valors morals patriarcals que neguen la sexualitat femenina i l'autonomia de les dones.

Finalment, convidem Mercè Conesa, així com a qualsevol altra persona que s’atengui a l'abolicionisme, a escoltar les demandes de les persones que més s’hi juguen i més tenen a dir sobre aquesta qüestió, les prostitutes. Fa anys que aquest col·lectiu s'organitza i lluita incansablement perquè siguin reconeguts els seus drets com a treballadores. Així doncs, si és cert que ens preocupa acabar amb les desigualtats i respectar els drets humans, la primera tasca pendent és reconèixer la veu de les dones implicades i reconèixer també que són subjectes amb capacitat de decidir per si mateixes. Deixem de parlar en nom seu!

Hora Bruixa, col·lectiu de dones feminista i revolucionari de Sant Cugat