Comunicat en resposta a C's i el PP

A l'atenció de les senyores i senyors de Ciutadans i el Partit Popular, agraïm haver pogut ser l'objectiu del vostre preuat temps en aquestes últimes setmanes. Estem a una setmana i mitja de la Festa Major i nosaltres, la Festa Major Alternativa (FMA), com la resta de places, anem de bòlit ultimant els preparatius per fer que enguany puguem tornar a gaudir d'uns dies plens d'activitats. Però veient que heu pogut dedicar-nos més d'una declaració a premsa i alguna intervenció al Ple de la nostra ciutat entendríem que seria una falta de respecte no respondre les vostres acusacions i us dediquem un breu escrit. Davant la reiterada demanda per 'queixa dels veïns' del canvi d'ubicació de la Festa Major Alternativa volem exposar que:

-S’està focalitzant sobre la FMA una suposada problemàtica al voltant del civisme. Hem repetit i explicat nombroses vegades que dins el nostre projecte aquestes actituds i conductes, si existeixen, són evitades pel conjunt de voluntàries que participen. Una de les tasques de les mateixes és ser curoses que aquelles que venen a participar de la nostra plaça no malmetin ni embrutin el parc i els carrers.

-Nosaltres també som veïnes de Sant Cugat. Agrairíem que aquests grups polítics no tractessin d’abanderar-se dels veïns i veïnes de la nostra ciutat. Si bé pot ser cert que algun veí en particular hagi pogut queixar-se, en són molts els que ens donen suport. I és que la ciutat no només és dels veïns que es queixen, també és d’aquelles persones que ens decidim a fer-la una mica més viva.

-Lamentem l'ús partidista i electoralista que aquests partits realitzen agafant les demandes d’algun veí portant-les al ple per tractar de mostrar-se com a agents que pretenen donar veu al veïnat. La Festa Major està per gaudir-la i no per tractar de treure’n un rèdit electoralista fent grans unes problemàtiques que no són pròpies dels veïns i veïnes de Sant Cugat, sinó de la part que aquests dos partits han fet creure que eren la totalitat.

-Convidem, doncs, aquests dos partits a centrar-se en aportar alguna cosa a la Festa Major més enllà de carregar contra el nostre projecte. Entenem que les acusacions no són aleatòries i que si les focalitzen en la FMA, i no en la resta de places que sovint no canvien d’ubicació, és perquè els molesta que existeixin espais autogestionats que pretenen transformar la ciutat. Així que els demanem que deixin de posar pals a les rodes i dediquin el seu temps en fer propostes. Potser quan la seva aportació a la Festa Major no sigui residual tindran legitimitat per qüestionar res del que fem aquelles que la tirem endavant.

-Manifestem també que, a 10 dies de la Festa Major i després de mesos treballant per organitzar-la, ens semblaria incomprensible que l’Ajuntament cedís a aquestes demandes. Són sis mesos els que portem treballant amb garanties per part de l’Ajuntament que podríem realitzar la FMA amb total normalitat. Esperem, doncs, poder desenvolupar-la com estava previst. Perquè també som veïnes i veïns les que treballem per fer-la possible i no restarem indiferents si això no acaba sent possible tal com estava previst.

FESTA MAJOR ALTERNATIVA