El preu de ser una smart city


  • Comparteix:

mireia.ingla

Mireia Ingla


Publicat: el 20/oct/16
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

La gent que vivim a Sant Cugat anem pel món amb un cartell penjat a l'esquena que hi diu 'pijos'. Tots els santcugatencs i santcugatenques als que no ens agrada que ens qualifiquin d'aquesta manera, que afortunadament som la majoria, esmercem molts esforços en explicar que en realitat a Sant Cugat hi viu gent de tot tipus i que malauradament, en els darrers anys, a causa dels estralls d'aquesta crisi econòmica que per desgràcia encara patim, s'han accentuat les desigualtats socials i avui podem dir que tenim gent molt rica i gent que ho està passant molt malament.

En un entorn on sembla que tothom viu a cos de rei, no poder pagar un habitatge digne -recordem que Sant Cugat és al podi de les ciutats amb els immobles més cars- o el menjador escolar dels teus fills, per enumerar dues necessitats vitals bàsiques per a una família, és molt dur d'assumir.

Certament la mala fama normalment es deu a fets poc contrastats i sovint a tòpics, però a fe de Déu que des de la setmana passada ens l'hem tornada a guanyar ben a pols. Tot el que havíem aconseguit parlant del veritable Sant Cugat se n'ha anat en orris gràcies a l'ocurrència, per dir-ho d'una manera suau, de l'equip de govern d'instal·lar un semàfor a terra, per tal que els vianants puguin travessar el carrer amb seguretat alhora que miren el mòbil.

Mentiria si dic que no m'ho hagués imaginat mai. Sant Cugat ja fa anys es va definir com a smart city, és a dir ciutat intel·ligent. Però en anglès, que així ens fem més els interessants. De fet vam ser la primera ciutat del país en tenir un 'smart street', o sigui un carrer intel·ligent, seguint la mateixa lògica del glamur santcugatenc. Això vindria a significar que estem dotats, com a ciutat i especialment el carrer de Cèsar Martinell, de mecanismes que es basen en la tecnologia per millorar la gestió dels serveis i la qualitat de vida dels ciutadans. Dos objectius sense cap mena de dubte molt lloables. Però no ens enganyem, al carrer de Cèsar Martinell mai ha funcionat la informació sobre el volum del trànsit, el sistema d'aparcament guiat ni els avisos en la recollida de residus.

Certament en ple segle XXI hem d'exigir a les nostres administracions que ens tractin com a ciutadans i ciutadanes majors d'edat. Aquest és el repte que ara mateix tenim pendent els representants públics. La gent té més formació, més accés a la informació i més tecnologies al seu abast que mai. Ara governar una ciutat vol dir apoderar la seva gent i implicar-la en tot allò que l'afecta directament, escoltant-la però sobretot deixant-la decidir. Aquesta és la veritable modernitat, el pas de deixar de ser administrats com si d'una empresa es tractés per esdevenir ciutadans de primera. Si la ciutadania és de primera, les ciutats també ho seran i com a ciutadans de primera no hem d'acceptar que per a la nostra seguretat ens tractin com a babaus. Per a la majoria de santcugatencs i santcugatenques aquest semàfor no era una prioritat, potser és el preu que paguem per ser una smart city. Els cinc mil euros que ha costat no els valia.

MIREIA INGLA és la portaveu d'ERC-MES



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.