Sant Cugat, zona 1


  • Comparteix:

mireia.ingla

Mireia Ingla


Publicat: el 23/feb/17
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Els habituals dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que us desplaceu a diari a Barcelona per feina o per anar a la universitat, sabeu perfectament la diferència que suposa haver de comprar un títol de transport de la zona 1 o de la zona 2, la diferència de preu gairebé és del doble. Això passa perquè la regió metropolitana està dividida en sis corones o zones, essent la primera la zona central que envolta la ciutat de Barcelona i la resta les zones perifèriques.

El cost dels desplaçaments no es mesura pels quilòmetres que es fan sinó per les zones que es travessen, amb la qual cosa es produeixen situacions tan paradoxals i fins i tot injustes com ara que el trajecte entre Barcelona i Sant Cugat costa el doble que entre la capital i Castelldefels malgrat que la distància en quilòmetres és inferior, ja que Castelldefels és a la primera corona.

Davant d'aquesta realitat injusta, algunes forces polítiques, entre les quals hi ha ERC-MES, ja fa temps que demanem que s'estableixi un sistema tarifari proporcional als quilòmetres que es realitzin, la denominada T-Mobilitat i que mentre aquest títol no es faci efectiu, que Sant Cugat passi a formar part de la zona 1 com d'altres municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Finalment sembla que les demandes històriques es faran realitat, si bé de moment de forma parcial, ja que passarem a partir del 2018 a formar part de la primera corona. De moment la T-Mobilitat s'ajorna, esperem que per no gaire temps. L'AMB està estudiant alhora amb els 18 municipis que formen part de la zona 2 el canvi a la zona 1. Un cop s'arribi a l'acord serà directament l'AMB qui gestionarà tot el transport públic de Sant Cugat.

És per això que hem d'aprofitar aquest moment, de canvi en la concessió del transport, per a fer millores en el bus urbà. Més freqüència de pas, un millor manteniment de les parades i de les seves marquesines i decidir conjuntament amb les entitats que participen a la comissió del transport públic de la taula de mobilitat, quins són els trajectes més adequats per fer de l'autobús un mitjà de transport sostenible i eficient.

També hem de garantir la connectivitat de la nostra ciutat amb la resta de la comarca. La majoria de desplaçaments diaris es fan a la capital del país, però també ens desplacem cap a Rubí, Terrassa o Sabadell. Cal destacar sobretot el desplaçament a Terrassa, on la població santcugatenca hi tenim el nostre hospital públic de referència. Hem de trobar el mecanisme per evitar haver de pagar la diferència entre la zona 1 i la 3 on pertany actualment la cocapital del Vallès Occidental.

En darrer lloc, està clar que haurem d'assumir el cost que suposaran tots aquests canvis, i aquesta és una de les principals tasques que té el govern de la ciutat al que li exigim transparència en una qüestió tan transcendental com aquesta. Probablement aquesta taxa metropolitana la pagarem a través de l'IBI, així que des d'ERC-MES demanem un cop més que es subvencionin les famílies per raó de renda, així com també als petits comerços. El transport públic és un dret fonamental i hem de garantir-ne l'accés a tothom.

MIREIA INGLA és portaveu d'ERC-MES



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.