Amb tot això, des de les administracions hem de teixir estratègies per garantir la igualtat d'oportunitats i proveir de treball les persones aturades, que respongui a les seves expectatives, i per tant hem de garantir la qualitat del treball que s'ofereix de manera directa i indirecta. És obvi que un dels indicadors d'aquesta dignitat és el salari que s'ofereix.
Moltes institucions, públiques i privades, han realitzat estudis sobre el salari de referència, igualitari a tot l'Estat. Anàlisi de la borsa de compra del lloc on viu, aspectes com el cost dels serveis -transport, educació, sanitat-, el nombre d'integrants de la llar i la seva dependència, aspectes com l'oci o el lleure, etc. Aquests estudis porten a la conclusió d'una xifra concreta i dispar segons el territori, molt lligada a la societat del benestar i al PIB local.
En el cas de l'Àrea Metropolitana de Barcelona ha portat a que el salari que necessita per viure una persona és d'aproximadament 1.044 euros i a Barcelona ciutat de 1.088 euros. Com podeu suposar, a Sant Cugat ens acostaríem a aquesta xifra dels 1.100 euros (no hi ha estudi concret per a la nostra ciutat).
Hem d'aclarir que aquest salari de referència difereix del salari mínim interprofessional (o el mínim que es fixa l'estat per a prestacions i de base en les taules salarials), el problema esdevé quan el marc competencial del nostre Estat no contempla que hi pugui haver disparitats lligades al salari en funció del territori, i que àmbits com el que estem parlant pugui assimilar el salari de referència al mínim interprofessional. És a dir, és competència de l'Estat i cap territori pot legislar en aquest sentit, el que si pot fer és recomanar o realitzar polítiques d'equilibri.
Per això l'aposta des de Sant Cugat és acostar-nos a aquest salari de referència, no només a través de l'oferta de treball públic o els plans ocupacionals, sinó també amb la inserció de clàusules socials a les empreses que tenen contacte amb l'Ajuntament, tant aquelles que hi treballen de manera directa o indirecta (subcontractacions o prestadors de serveis) com aquelles que demanden treballadors a partir de la borsa de treball públic. Com a govern i com a partit polític, aquestes són un exemple d'estratègies i polítiques que poden ajudar a transformar la nostra societat i el nostre municipi.
Pere Soler és tinent d'Alcalde d'Ocupació i Polítiques Comarcals i portaveu socialista a Sant Cugat
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.