En un moment en què la producció està detinguda, hem d'empènyer a les nostres marques perquè segueixin construint valor i ajudin a la generació d'ingressos.
1. Aspirar: Cal definir, i ara tenim temps, nous objectius per a la teva marca, connectaràs més fàcilment amb noves oportunitats. Els teus empleats i els teus proveïdors t'ajudaran i esperaran que actuïs en conseqüència.
2. Actuar: No fer-ho és la millor manera que els teus problemes d'avui siguin majors demà. Aquesta pandèmia ens obliga a canviar, no a deixar d'actuar.
3. Contextualitzar: La millor manera per protegir la teva marca és posar en context la relació que té amb les persones que viuen la seva experiència amb ella. Lògicament estan espantades, porta'ls una mica de calma perquè serà un bàlsam agraït.
4. Crear: Si els teus clients ara no volen o poden viure l'experiència que els proposa la teva marca, hauràs de crear noves alternatives.
5. Enfocar: La teva estratègia s'ha de centrar en el teu client. Com a marca, has de pensar com pots ajudar-lo, quin valor pots aportar en aquesta situació, tot això per connectar amb ell.
6. Estar: No desapareguis. Ara el teu entorn està enganxat als dispositius. La teva presència de marca pot ser un respir per a ells. Una alenada d'aire fresc.
7. Apropar: Et toca apropar la teva marca i aplanar el camí perquè, a la tornada, l'arrencada sigui el més ràpid possible.
8. Implicar: Les empreses compromeses són molt ben acollides. Aquestes accions les posicionen com marques més humanes i deixen un record molt positiu en la ment de cada un de nosaltres. Aquesta crisi passarà i les accions concretes s'oblidaran, però hi haurà un pòsit de connexió emocional que la marca haurà deixat allà.
9. Aprofitar: Els avenços més inesperats venen sempre després de les restriccions, del caos. Estem davant un moment històric per a la nostra societat que tot ho canviarà.
10. Obrir: Les decisions que s'hagin de prendre, seran més efectives sectorialment perquè segurament aquí és on es troben les millors solucions.
Cal actuar amb valentia, perquè no es pot seduir i asserenar al nostre entorn, si les nostres decisions són fruit de la por i l'angoixa.
MIQUEL ÀNGEL LÓPEZ COLILLAS és Publicista-Formador-Coach i CEO de Colillas Branding
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.