El transport públic també depèn de la voluntat política


  • Comparteix:

mireia.ingla

Mireia Ingla


Publicat: el 8/feb/14
Opinió
Més Columnes de l'autor
PDF

Tot just iniciar el 2014 el transport públic s'ha encarit. De fet, aquesta és una tònica que se succeeix des de fa més de tres anys. És una manera curiosa de rebre l'any nou. Alguns ho fem amb el raïm, altres, l'AMT i la Conselleria de Territori, ho fan encarint el preu del transport públic. Mentre cada dia augmenta l'atur, sobretot el juvenil, als municipis de l'Àrea Metropolitana i el SMI porta temps congelat.

Si aquest augment tarifari anés de la mà d'un augment de la qualitat del servei, podríem justificar, encara que només fos una mica, aquesta desencertada decisió. Però crec que resulta del tot evident que aquest paral·lelisme no es dóna. Parlar de millorar el servei, ho dic per aquells que no ho tenen prou clar, no vol dir comprar combois nous i inaugurar-los amb un d'aquells viatges on els periodistes fan fotos als representants del Govern asseguts en els flamants seients acabats d'estrenar, mentre parlen del temps o de si van al gimnàs cada matí.

Per si això fos poc, a Sant Cugat el transport públic, per exemple la T-10, a aquest pas, serà considerada un producte d'alt 'standing', accessible només a una minoria, que curiosament, no utilitza mai el transport públic. Un exemple gràfic del que vol dir la paraula paradoxa. Aquí, que ja sortim de casa cada matí patint el greuge comparatiu de ser considerats Zona 2, suportem un augment de tarifes que ja no es pot aguantar més.

Aquest és el quid de la qüestió. Ara s'apel·la al deute que té l'AMT per justificar aquests augments. Aquest recurs l'utilitzen tant el Conseller del ram, Santi Vila, com l'Alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa. Certament, el Govern de l'Estat ha retallat, entre d'altres coses, la seva aportació a l'AMT, cosa que sabem des d'ERC, que denunciem constantment, a vegades sols, i que volem superar en el nostre futur com a Estat independent. Però el mentrestant cal gestionar-lo pensant en aquells que menys tenen, o massa gent quedarà desenganxada d'aquest procés i això ERC no ho vol de cap manera.

Aquest Govern de CiU, sobretot el local, porta anys defensant de portes enfora que és injust pertànyer a la Zona 2, quan municipis molt més allunyats de Barcelona formaven part de la Zona 1. Des d'ERC Sant Cugat aquesta ha estat una de les nostres reivindicacions més vehements. Ho va ser quan l'exalcalde de Sant Cugat va ser nomenat Conseller de Territori. Tothom va sospirar alleugerit al conèixer la bona nova, pensant que la seva prioritat com a Conseller seria la mateixa que com a Alcalde. Santa innocència! ERC va continuar insistint, també des de la instància parlamentària, en què estem patint un greuge comparatiu molt injust.

El transport públic és una eina per garantir la cohesió social. Tots els ciutadans i totes les ciutadanes hi tenen dret. No ens enganyem, un cop més és qüestió de voluntat política. O t'ho creus, o cada any dificultes més a la ciutadania l'accés universal a un servei públic. Poca broma!

MIREIA INGLA és presidenta d'ERC



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.