Consells de Salut : Cugat.cat
TROBADES DIGITALS
Trobades Digitals
El dr. Eduard Esteller More, Otorinolarigòleg de la Unitat de Trastorns del Son de idcsalud Hospital General de Catalunya, respon les seves preguntes.
El meu marit ronca de tant en tant, però no sempre. Jo diria que és en funció de la postura. Ens hauríem de preocupar?
En principi, no. Quan un pacient te Apnea del Son el més freqüent es que el company de llit sigui capaç de sentir els roncs i espantar-se perqué fa aturades de respiració. Es possible que algun cas passi desapercebut, però no es el més comú. En dependencia de si el teu marit es gran (d'edat) obés o te alguna malaltia cardiaca o metabólica (per exemple diabetis, colesterol) amb menys intensitat de apnees podria ser algo més preocupant. En tot cas si teniu dubtes el millor es consultar amb un especialista
Pel matí m'aixeco amb mal de cap. La meva dona diu que no ronco però que tinc una respiració feixuga en moments de la nit. Podrian tenir algun tipus de trastorn?
Només pel mal de cap no es pot diagnosticar una apnea del son, encara que es un dels símptomes frequents. De totes maneres i depenent de l'edat, el pes i les malalties que piuguis tenir associades pot ser interessant una visita per un especialista.
Me han puesto una férula por bruxismo hace unos meses. Ahora me levanto por las mañanas más cansada, puede que eso me haya hecho tener trastornos en el sueño?
No. En principio las férulas de descarga no tienen efecto sobre la aparición de ronquido o apnea. Más bien al contrario, en algunos casos, pueden mejorarlo. Debería revisarse si se ha añadido algún otro factor como puede ser el sobrepeso, por ejemplo.
Mi niña de 5 años ronca mucho por la noche, debería preocuparme?
No podríamos decir que preocuparte, pero sí ocuparte. Quiero decir que un niño/niña que ronca debe ser siempre valorado por su Pediatra u Otorrinolaringólogo y en función del interrogatorio y la exploración, decidir si debe hacerse alguna exploración adicional
En ocasiones me despierto en medio de la noche con sensación de falta de aire, parece como si dejara de respirar unos segundos, pero me dicen que no ronco. Podría tener algún trastorno?
Sí, aunque no es frecuente, pueden aparecer apneas sin ronquido. Es muy raro, pero puede ser. A veces esta sensación de falta de aire puede ser también producida por un reflujo de ácido o estrés. Sería recomendable una valoración por un especialista.
Material relacionat
Consell 7 :: Trastorns del son

Aconsegueix els vídeos de Cugat TV en DVD

Mira el catàleg de la Botiga de cugat.cat