La TV on-line de Sant Cugat La ràdio de Sant Cugat Cugat.cat al teu mòbil Segueix-nos a Twitter Segeuix-nos a Facebook Segueix-nos a MySpace Cugat.cat Posta de Cugat.cat

Dijous
Agenda d'avui
17 de May
Inici arrow Actualitat arrow Notícies

Pedra i Sang no es podrà representar a l'Església del Monestir perquè Blai Blanquer 'no vol'

Cultura

Escena de Pedra i Sang
Escena de Pedra i Sang

Els Amics de Pedra i Sang denuncien que no podran representar Pedra i Sang a l'Església del Monestir, amb motiu dels 10 anys de representació de l'obra, perquè al Mossèn Blai Blanquer 'no li agrada' ja que és 'atemptatòria cap a l'Església' i 'no vol', segons han explicat a Cugat.cat membres de l'entitat. L'associació cultural defensa que en cap cas l'obra ataca als creients, i que si l'Església no pot acceptar una crítica, en el marc d'una obra teatral còmica i familiar, és que 'no viu al segle XXI'.

Segons la presidenta dels Amics de Pedra i Sang, Dolors Vilarasau, l'entitat va demanar permís a Blai Blanquer per fer l'obra, o només una escena o, fins i tot, una altra obra, una cantata basada en la mateixa història. El Mossèn va rebutjar totes les ofertes, ha explicat.

El membre de Pedra i Sang, Jaume Pla, ha explicat que Blai Blanquer 'no vol' que l'obra es representi a l'Església.

Jaume Pla

Blai Blanquer no vol. I, com que el tema no li interessa, ho veta de manera sistemàtica.
Escolta-ho 

Vilarasau ha subratllat que Pedra i Sang no atempta contra l'Església, i ha recordat que fins i tot l'autor de l'obra, Josep Maria Jaumà, estava disposat a canviar algunes escenes. Tot i això, diuen els Amics de Pedra i Sang, Blai Blanquer no vol, i critiquen que 'tot són excuses'.

Són declaracions a Cugat.cat.

Dolors Vilarasau

A l'obra hi ha humor molt blanc, és una comèdia familiar que la poden veure nens. Si Blanquer no ho pot assumir, és que no viu al segle XXI.
Escolta-ho 

El membre de l'associació dels Amics de Pedra i Sang, Eduard Jener, creu que és 'una mica fort' que Blai Blanquer es faci operari d'aquesta decisió, ja que l'Església 'forma part de la identitat del poble,' i és de tots els santcugatencs, creients o no creients.

Com que no podran presentar l'obra a l'Església, l'entitat actuarà, com porta fent des de fa 10 anys, a la sala Capitular del Monestir.

jaume blanché
Noticia difosa el 16/oct/10

Utilitats

Print Imprimir | PDF Versió PDF | E-mail Enviar | Versió PDA | 1292 lectures


|
Puntua aquesta informació :

Notícies relacionades
·La candidatura de Conesa a les municipals se sotmet avui al vistiplau de la militància de CiU
·Joan Calderon, candidat d'ICV a les municipals

Documents relacionats
·Web ERC Sant Cugat : http://locals.esquerra.cat/santcugatvalles

Dóna'ns la teva opinió!

Comentar aquesta notícia

Avís important
 
  • Cugat.cat recorda que tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no accepta ni àlies ni pseudònims
  • Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
  • No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
  • Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancelar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
  • · Us heu d'identificar, si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari.

    Usuari (adreça email):
    Password:

    · Registrar-se. Per opinar sobre aquesta notícia cal ser un usuari registrat.

    NOTA: Des del 8 d'abril de 2010, per poder publicar comentaris a Cugat.cat és obligatori ser un usuari identificat. Com a novetat ja no es farà servir els pseudònims, sinó que es publicaran els noms i cognoms del registre. Volem destacar que els comentaris antics es mantindran amb el format antic. Si tens problemes per accedir-hi envia un correu amb les teves dades a webmaster@cugat.cat.

    El Temps a Sant Cugat del Vallès

     
    Parlen les dones

    L'enquesta

    Tarifes variables al peatge de les Fonts
    Trobaries bé que s'implantés aquesta mesura?
     

    Xarxes socials

    Ple Municipal Consulta el ple ordinari del 16 d'abril del 2012
    Ordre del dia