Una carta del professorat informa als pares del CEIP Joan Maragall sobre les desavinènces amb el nou calendari


  • Comparteix:

La carta explica per què el centre s'oposa a les mesures del departament

La carta explica per què el centre s'oposa a les mesures del departament

El CEIP Joan Maragall expressa en una carta als pares el per què del seu rebuig a la proposta de modificació del calendari escolar. L'escola ha enviat una notificació per donar a conèixer als pares el punt de vista dels docents i les discrepàncies que comporten les noves mesures del departament d'Educació. La carta explica que la setmana de vacances al segon semestre trenca amb la dinàmica de treball dels alumnes i que avançar l'inici de les classes al setembre dificulta la preparació del curs amb el nou equip docent.

La carta respon la notificació que el departament d'Educació ha enviat als pares explicant els motius dels canvis del calendari escolar. Amb aquesta circular, les escoles mostren l'oposició del centre a les noves mesures i exigeixen que el departament d'Educació solucioni 'els problemes més urgents amb tota la comunitat educativa'.

El text està escrit pels sindicats, que l'han fet arribar a totes les escoles de Catalunya, i diu que els canvis del nou calendari escolar no són positius i no solucionen els problemes reals de l'educació. Segons aquesta carta, la setmana de vacances al febrer o març trenca la dinàmica de treball dels alumnes i no garanteix una oferta educativa equivalent a les classes per a l'alumnat. A més, avançar la data de començament de classes dificulta que abans es pugui reunir tot l'equip docent per fer una bona preparació del curs.

La directora del CEIP Joan Maragall, Elvira Güell, explica per què l'escola ha enviat la carta als pares. Són declaracions a Cugat.cat.

Elvira Güell

Ja que des del departament arribava una carta sobre la setmana del mes de febrer, hem volgut matisar altres aspectes del canvi del calendari. Per això l'hem enviat.


La carta també diu que la supressió de la jornada continuada suposarà un canvi de funcionament organitzatiu als centres. Els centres que han enviat aquesta carta es queixen que les noves mesures no concilien la vida laboral i familiar ni solucionen els problemes reals del món de l'educació, com per exemple la mala gestió de les substitucions del professorat i l'eliminació de recursos per a programes d'innovació.



  • Comparteix:

COMENTARIS

srs..... profes,que no sabeu quin calendari hi ha a Europa? clar que heu de saber! volem ser europeus o no? Allà començen el 1 de setembre ja, el 1 de gener despres de les vacances de Nadal ,vacances de la que diuen setmana blanca al febrer i acaben a mitjans juliol.A veure els alumnes surten mes aml preparats? Noooooooooo! quin païs està a la cua dels resultats escolars? El nostre! No ens fa vergonya? Noooooo! potser que ens ho fem mirar,eh! De que serveixen tants deures! controls!treballs !si cada dia baixa mes i mes el Nivell i els alumnes cada dia en saben menys,fins i tot no saben escriure.Jo veig cada falta d´ortografía horripilant!Apa srs. corretgim tanta inoperància. Ah i ensenyem tots plegats mes Respecte,Educació,Ètica,i, la teoría de l´esforç.Avui dia tot es fa com a can xauxa ,jugant i sense Amor a l´estudi.Quants alumnes estudien contents? ......

una que vol ser europea. Enviat el 17/des/09


li diría a la que vol ser europea que els centres espanyols i catalans en particular nbo están gens preparats per dur a terme classes en condicions normals les temperatutres son molt elevades i a sobre si es fa be la feina s´han de preparar les classes,els centres avui dia son autèntiques guarderies.

profe emprenyat. Enviat el 17/des/09


Dius que t'esgarrifen les faltes que fan? I has vist les que has comès, senyora europea? Crec que les generacions anteriors no estaven tan preparades... potser el problema s'arrossega de fa temps. Algú li diu al cuiner com ha de cuinar, o al metge com ha de diagnosticar? Per què no ens deixeu fer la nostra feina, a nosaltres que sabem fer-la... que som qui coneixem la realitat escolar perquè la patim i vivim cada dia?

Una altra mestra, no pas del Vallès. Enviat el 17/des/09


La que vol ser europea. Tu realment creus que l\'ensenyament europeu esta millor que l\'espanyol pel simple fet d\'avançar l\'inici de curs i estructurar les vacances diferent? Es mes, segons quins paisos nordics tenen més vacances que nosaltres. Estructurades diferents però mes dies de vacances (tb els copiem? Aixo no, no?). Deixem-nos de canvis de calendaris, de portatils per cada alumne, de 6enes hores i de collonades vàries i que facin l\'unic que serviria realment: BAIXAR LA RATIO d\'alumnes per classe. Baixint-la, baixint-la com a suècia, dinamarca, noruega...que tenen 15 alumnes per classe i veureu (polítics ineptes), com el fracàs escolar es redueix espectacularment. Jo tinc 33 alumnes per classe, de families desestrucurades, sense habits de cap tipus, que falten a classe...i si no aprenen a llegir es culpa meva? El respect senyora meva es comença a aprendre dsde casa, amb els pares. EL problema (tal i com diu Woddy Allen), és que per portar cotxe, un s\'ha d\'examinar i tenir carnet i per ser pare, no has de complir ca requisit. Però clar...la culpa es dels docents com sempre.

Profe encara mes emprenyat. Enviat el 17/des/09


A veure anem per parts.A la mestre no del Vallès li haig de dir que sí segur que s´em "colen" faltes,peró jo quan vaig anar a cole ens deien "se habla la lengua del Imperio",així que escriu el català ho he après jo soleta...,jo també soc professora ensenyo a "estimar" la Música tocant el piano ,cantant,doncs m´adono que els alumnes fan faltes ....!!! i per exemple una noia de 13 anys no sabia que era el Rosselló... etc.eh! i parlo d´alumnes inteligents. n´explicaría més... és per aixó que dic tants deures,tants treballs i... ¿?.Els grans savis que hem tingut i encara en queden son de l´època anterior,no feiem tants deures ni teniem tantes hores perdudes a l´escola. l´altre te tota la raó el que em diu que l´escoles (unes més que altres ) son guarderies,per desgracia la societat en general va degenerant,moltes families donen als seus fills una educació nefasta.Ara ningu m´ha contestat els alumnes els teniu contents a classe envers els estudis.?Be, acabo doncs tot plegat donaría per molt i aqui no es el lloc.Jo el que veig que anem a la cua del resultats escolars d´Europa

una que vol ser europea. Enviat el 18/des/09


Tens tota la raó del món! Els nostres polítics només diuen el que els interessa;es pensen que per aquests canvis en el calendari tot s\'arreglarà. No tenen ni idea de la realitat escolar. Al senyor Maragall li oferiria que es passés un dia per qualsevol escola de Catalunya i que entrés a l\'aula. Només en un sol dia se\'n donaria compte de totes les coses que afecten a les escoles actuals: ràtios exageradament altes, 25000 nivells dins de cada classe,poc respecte de l\'alumnat pels docents...Se pensa que avançant l\'inici de curs una setmana, posant una setmana de vacances al febrer i traient la jornada contínua al juny els resultats acadèmics dels alumnes canviaran. S\'ha de ser ignorant. Companys/es docents/es fem alguna cosa ja!!!Parem los peus als nostres polítics ineptes!

quanta raó tens (una que vol ser europea II). Enviat el 19/des/09


Està clar que totes les millores del sr. Maragall no arreglen res de res. Les escoles públiques seguiran amb la responsabilitat de rebre TOTA la immigració amb problemes, tots aquells alumnes que necessiten una educació especial i tots aquells rebotats de la privada que no saben que fer amb ells... I ara, a més, retallen el pressupost. Sort tenim que els mestres hi posen voluntat i molta professionalitat, almenys pel que he vist jo a les escoles públiques de Sant Cugat.

Un pare. Enviat el 21/des/09


\"Si un metge, un advocat o un odontòleg tinguessin trenta persones o més de cop a la seva oficina, totes amb diferents necessitats i algunes que no volen estar-s\'hi i el metge, l\'advocat i l\'odontòleg, sense ajut, haguessin de tractar-los a tots amb excel·lència professional durant deu mesos, llavors es podrien fer una idea del què és el treball del docent a l\'aula\"

. Enviat el 2/gen/10


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.