Cugat tv. Cugat.cat Cugat diari Cugat ràdio. 91.5FM

 

Dissabte Agenda d'avui
31 de Jul

Inici arrow Actualitat arrow Notícies

Entre tres i 20 mestres de gairebé totes les escoles públiques faran vaga demà

Societat

Els serveis mínims dictats pel govern preveuen que hi hagi almenys un membre de l'equip directiu
Els serveis mínims dictats pel govern preveuen que hi hagi almenys un membre de l'equip directiu

Entre tres i 20 docents de gairebé totes les escoles públiques de la ciutat faran vaga demà, segons ha informat a Cugat.cat la comunitat educativa. El Joan Maragall i el Turó de Can Mates són els únics centres que no tenen cap mestre que aturi la seva activitat aquest dimecres. La comunitat educativa de Sant Cugat preveu un seguiment desigual de les protestes i considera que s'explica perquè molts docents no creuen que la vaga sigui el recurs adequat per pressionar el govern tot i no estar d'acord amb la política educativa de la Generalitat.

L'aturada, la quarta que es convoca en contra de la política educativa del departament d'Ernest Maragall, vol denunciar la retallada de plantilles i el decret d'autonomia de centres, que per als sindicats imposa una visió 'tecnocràtica' de l'educació i introdueix fórmules de gestió del sector privat.

La portaveu de la comunitat educativa de Sant Cugat, Anna Fitó, directora de l'escola Gerbert d'Orlach, explica que la protesta no tindrà un seguiment massiu perquè molts mestres no creuen que sigui el recurs necessari, malgrat estar d'acord amb la protesta.

Anna Fitó

La gent que va a la vaga ho fa com a últim recurs i perquè creuen que aconseguiran alguna cosa. Els que no fem vaga no pensem que sigui el recurs apropiat, tot i que no estem contents amb el departament d'Educació.
Escolta-ho 


El departament de Treball ha decretat els serveis mínims habituals. A tots els centres -escoles i instituts- hi ha d'haver un membre de l'equip directiu. A les escoles d'infantil i primària, a més, hi ha d'haver un professor per a cada quatre classes, i a les llars d'infants, el 25% de la plantilla.

anna bernadó
Noticia difosa el 16/mar/10

Utilitats

Print Imprimir | PDF Versió PDF | E-mail Enviar | Versió PDA | 336 lectures
Puntua aquesta informació :

Notícies relacionades
·L'USTEC considera que el nou decret d'autonomia de centres imposa una visió 'tecnocràtica'
·El seguiment de la vaga de mestres de dimecres es preveu desigual a Sant Cugat

Dóna'ns la teva opinió!

Comentar aquesta notícia

Avís important
 
  • Cugat.cat recorda que tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no accepta ni àlies ni pseudònims
  • Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
  • No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
  • Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancelar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
  • · Us heu d'identificar, si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari.

    Usuari (adreça email):
    Password:

    · Registrar-se. Per opinar sobre aquesta notícia cal ser un usuari registrat.

    NOTA: Des del 8 d'abril de 2010, per poder publicar comentaris a Cugat.cat és obligatori ser un usuari identificat. Com a novetat ja no es farà servir els pseudònims, sinó que es publicaran els noms i cognoms del registre. Volem destacar que els comentaris antics es mantindran amb el format antic. Si tens problemes per accedir-hi envia un correu amb les teves dades a webmaster@cugat.cat.

    La guia de Sant Cugat

     

    Mira Cugat TV

    Pantalla granCanals (diari electrònic) | Actualitat | Esports | YouTube

    Necessites instal·lar Flash Playerper veure els vídeos.

    L'agenda del dia

    20:00h  Concert: Mine!
    22:00h  Concert: Ulake
    [Avui]   [Tot el mes]

    L'enquesta

    'Pedra i Sang' a l'església
    Creus que l'obra de 'Pedra i Sang' s'hauria de poder fer dins l'església del Monestir?
     
      PINZELLADES
    aa
      L'artista Pascal Plasencia ens obre les portes del seu estudi i ens ensenya com treballa.
      QUIN LLIBRE ENS RECOMANES?
    aa
      Carolina Camanyes, doctora en Belles Arts, tria una de les novel·les més importants d’un reconegut autor argentí. Aquest llibre el podeu trobar a la Biblioteca del Mil·lenari.

    Seccions de Cugat.cat

    Consulta
    Consulta
    Consulta
    Obres
    Barça campió
    Especial nevada
    Casal de joves
    Música
    L'espectacle
    La setmana del llibre
    Habitatge
    Habitatge de compra
    Públic
    Ple Municipal Consulta el ple ordinari del 19 de juliol del 2010.
    Ordre del dia