Eva Yerbabuena hipnotitza el Teatre-Auditori amb '¡Ay!'


  • Comparteix:

Eva Yerbabuena en un moment de l'espectacle

Eva Yerbabuena en un moment de l'espectacle

Eva Yerbabuena ha hipnotitzat aquest divendres el públic del Teatre-Auditori amb el seu darrer espectacle: '¡Ay!'. Amb una posada en escena minimalista i sota la direcció musical de Paco Jarana, Yerbabuena ha convertit les seves vivències més personals en dansa en un espectacle de poesia visual.



S'obre el teló. Un punt de llum travessa l'escenari del Teatre-Auditori totalment buit, en penombra. De sobte, sonen els primers compassos d'un 'cante jondo', apareix Eva Yerbabuena que comença a ballar al voltant del raig de llum i es fa la màgia. Així comença '¡Ay!', l'últim espectacle de la 'bailaora' Eva Yerbabuena, que ha hipnotitzat aquest divendres el públic del Teatre-Auditori.

Durant pràcticament una hora i mitja, la 'bailaora' ha interpretat algunes de les peces tradicionals del flamenc, com la 'seguidilla', la 'soleá' i la 'nana'; en un espectacle que s'endinsa en l'essència del gènere: el sentiment. Acompanyada per tres 'cantaors', una guitarra, un cajón i un violí, Yerbabuena ha recorregut l'escenari del Teatre-Auditori valent-se de molt pocs elements externs: la llum, el fum, una cadira i una taula.

Arrels, història i emoció encabits en dues lletres, '¡Ay!', que donen nom a un muntatge minimalista que, com explica Eva Yerbabuena, és una reflexió de tot el viscut fins ara.

Eva Yerbabuena

És un espectacle que té molta essència i un sentiment molt profund, ja que és una reflexió de tot el viscut.


Estrenat amb èxit el 2013 al Flamenco Festival de Londres, '¡Ay!' és el primer espectacle de Yerbabuena després de ser mare. Un fet, la maternitat, que com explica la mateixa artista ha marcat profundament la seva obra. Per primera vegada en molts anys, la 'bailaora' ha tingut 13 mesos per prendre distància del flamenc i reflexionar-hi des de fora.

Eva Yerbabuena

La maternitat remou molt. Jo pensava que durant 13 mesos estava desconnectada del flamenc, i no és veritat. El que fas és analitzar el teu llenguatge des de fora.


Yerbabuena tanca el 2014 amb un premi MAX a la Millor Interpretació Femenina en Dansa sota el braç. Un guardó que l'artista ha rebut amb molta il·lusió i que li fa mirar el 2015 amb esperança, ja que afirma que el premi li ha obert moltes portes al món de la dansa i del teatre.

Eva Yerbabuena

El premi t'obre moltes portes, no només al món de la dansa sinó també del teatre. Penso que el flamenc té molt a veure amb el teatre.


Des del minimalisme més absolut, Eva Yerbabuena ha encarnat aquest divendres al Teatre-Auditori els valors més essencials del flamenc: la passió, la força, el sentiment i la sensibilitat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.