Virtuosisme i tècnica es donen la mà a 'Giselle' amb The Crown of Russian Ballet


  • Comparteix:

Els ballarins Anna Ivanova i Dmitry Dhamszin al primer acte de l'obra

Els ballarins Anna Ivanova i Dmitry Dhamszin al primer acte de l'obra

La interpretació de la cèlebre obra 'Giselle', una de les joies del ballet romàntic, ha posat de manifest aquest diumenge davant un Teatre-Auditori ple, l'equilibri entre el virtuosisme i la tècnica. D'aquesta manera, La Corona del Ballet Rus s'ha fet amb el favor d'un públic que ha pogut gaudir d'un elenc format per algunes de les figures més rellevants del ballet de Rússia. Tot i que des de la direcció artística s'ha apostat per una 'Giselle' més clàssica, la peça s'ha concebut per oferir una visió més accessible al públic. Mira aquest reportatge a Cugat tv

Els 32 ballarins protagonistes de 'Giselle' han sabut captar l'essència d'una de les peces per excel·lència de la dansa clàssica. L'obra, ambientada a l'Alemanya de l'edat medieval, va ser estrenada a l'Òpera de París el 1841 i coreografiada per Perrot i Jean Correli. Més de 170 anys després ha estat Anayoly Emelianov l'encarregat de posar-se al capdavant de la direcció d'aquesta peça encarnada per la companyia The Crown of Russian Ballet.

L'obra, de dues hores de durada, narra l'amor entre una camperola i un compte. Després del desengany de Giselle en descobrir que el compte està compromès, aquesta cau morta. Tot i això, l'esperit de la jove intentarà salvar la vida d'Albrech.

Així ho ha explicat el director del muntatge, Anatoly Emelianov, que ha assenyalat que aquesta és una història d'amor i superació.

Anatoly Emelianov

És una de les obres més pures del ballet romàntic. Una història d'amor i superació.


Per la ballarina principal, Anna Ivanova, el paper de Giselle és sens dubte el més atractiu per a les ballarines clàssiques, ja que requereix un alt nivell tècnic i un gran poder interpretatiu.

Anna Ivanova

El paper de Giselle és més difícil dramàticament que tècnicament. S'ha de viure.





780 persones han assistit a la segona i última peça de dansa clàssica que es podrà veure al Teatre-Auditori aquesta temporada.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.