L'OBC ofereix un concert evocador que meravella el Teatre-Auditori


  • Comparteix:

Josep Colom i l'OBC en la seva actuació al Teatre-Auditori

Josep Colom i l'OBC en la seva actuació al Teatre-Auditori

L'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) ha tornat aquest divendres al Teatre-Auditori per oferir un recital que ha apropat els espectadors a una de les obres més personals de Mendelssohn l''Escocesa'. El concert s'ha completat amb una peça que ha deixat impressionats els espectadors, 'el Concert per a piano per a la mà esquerra i orquestra' de Ravel, una composició, que com el seu nom indica, només s'interpreta amb una mà.



L'OBC ha ofert aquest divendres un viatge musical variat i evocador. El concert ha constat de tres peces diferents. La primera, 'Impressions Camperoles', una suite per a cobla en versió orquestrada de Joaquim Serra carregada de temes d'origen popular. Un dels moments més emotius de la nit ha arribat amb la segona peça, 'el Concert per a piano per a la mà esquerra i orquestra'. És una composició de Maurice Ravel, que va ser escrita el 1929 com a encàrrec del pianista Paul Wittgenstein, que havia perdut la mà dreta en combat a la Primera Guerra Mundial, tal com ha explicat a Cugat.cat el pianista, Josep Colom.

Josep Colom

Aquesta peça es va fer per encàrrec. Cal pensar que hi ha un cert repertori de música per a piano feta només per a tocar amb la mà esquerra no per persones lesionades sinó com una demostració de virtuosisme.


Des del punt de vista emocional, aquesta peça incorpora moments lírics, impressionistes i evocadors, però a la vegada també té moments més tràgics. Colom, que ha deixat meravellats els espectadors, ha explicat que el més difícil en la interpretació d'aquesta peça és aconseguir que el braç dret no es tensi.

Josep Colom

Una cosa que és curiosa és que el braç que més tensió agafa és el dret, i sempre haig de fer tot el possible perquè això no passi.


Per acabar el concert, l'OBC ha interpretat l''Escocesa' de Felix Mendelssohn, una peça més que evocadora que el compositor va escriure el 1829 durant el viatge que va fer a aquest país i que pren com a inspiració els paisatges d'aquest indret, els seus castells i les seves ruïnes. El mateix concert també s'ha escoltat aquest diumenge al Teatre Auditori de Granollers.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.