Consells i recomanacions de cara a les rebaixes d'hivern


  • Comparteix:

R鑤ol de rebaixes a l'aparador d'un comer / Foto: ACN

R鑤ol de rebaixes a l'aparador d'un comer / Foto: ACN

La campanya de rebaixes d'hivern dona aquest dilluns el tret de sortida als comer鏾s de Sant Cugat. L'Oficina Municipal d'Informaci al Consumidor (OMIC) i l'Ag鑞cia Catalana de Consum expliquen qu cal tenir en compte a l'hora de comprar un producte o un servei durant el per韔de de rebaixes. La responsable de l'OMIC, Merc 羖varez, ha destacat que 'cada vegada hi ha menys sensaci de rebaixes', ja que se'n produeixen 'durant tot l'any', i que els hi arriben 'molt poques reclamacions'.

Cal indicar el preu rebaixat?

Els productes rebaixats han de mostrar el preu original juntament amb el rebaixat, o b el percentatge de la rebaixa. Els articles han de tenir les mateixes garanties que abans dels descomptes.

La botiga t l'obligaci d'acceptar canvis?

La botiga en cap cas estar obligada a acceptar el canvi si el producte est en perfecte estat. Cal informar-se sobre la pol韙ica de canvis per evitar sorpreses. En el cas que l'establiment faci un val de compra per bescanviar el producte adquirit, l'ha de fer pel preu realment pagat pel producte. L'establiment pot posar condicions per fer canvis, com que el producte estigui sense utilitzar amb l'embalatge original.

Puc fer canvis si he comprat per Internet?

El per韔de m韓im per retornar la compra 閟 de 14 dies, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per motius d'higiene, etc. Consulteu sempre la pol韙ica de canvis i davant de qualsevol dubte, pregunteu.

Els productes rebaixats poden ser de qualitat inferior?

No, la qualitat i la garantia han de ser les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc no han de tenir defectes.

Quins documents he de conservar?

Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar. Tamb cal conservar els cat鄉egs i les ofertes comercials fins que h鄃iu revisat la compra: s髇 vinculants i podeu exigir-ne el compliment.

Puc pagar amb targeta?

Pel que fa a les condicions de venda, l'establiment ha de mantenir els mateixos criteris que durant la resta de l'any. Si habitualment accepta targetes de cr鑔it, tamb n'ha d'acceptar en per韔des de rebaixes. Tot i aix, cap establiment est obligat a acceptar-ne, de la mateixa manera que pot imposar un m韓im per poder efectuar pagaments amb targeta.

Com puc reclamar?

Feu arribar el vostre escrit de reclamaci a l'establiment, de manera que us en quedi const鄋cia. Si no rebeu resposta en el termini d'un mes o b no 閟 satisfact騬ia, adreceu-vos a un organisme de consum. A m閟, tots els establiments estan obligats a tenir un full de reclamacions, indicar que el tenen i lliurar-lo al consumidor si el demana.

Merc 羖varez

El que 閟 diferent 閟 que cada vegada hi ha menys tend鑞cia de la sensaci d'inici de rebaixes. La normativa ara tampoc 閟 tan taxant. Les rebaixes ja no s髇 el que eren abans.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta not韈ia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Av韘 important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opini expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il穕egal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel穕ar el dret de publicaci als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Aconsegueix els v韉eos de Cugat TV en DVD

Mira el cat鄉eg de la Botiga de cugat.cat