Un estudi de la UB conclou que l'Eix B-30 és dels més dinàmics i amb més potencial econòmic de Catalunya


  • Comparteix:

El corredor de la B-30 és actualment un dels espais més dinàmics i amb més potencial de creixement econòmic i empresarial de la regió metropolitana i del conjunt de Catalunya. Així ho conclou l'estudi elaborat pel grup de recerca AQR de la Universitat de Barcelona. L'informe però també posa de manifest la necessitat de millorar qüestions com la mobilitat i l'accessibilitat de la zona per no frenar aquest desenvolupament.

Sota el títol 'L'eix B-30: dinàmic i en alça', aquest informe posa de manifest que aquest sector es destaca pel fort increment de població registrat en els darrers anys, especialment a Sant Cugat, i pel fet de tenir una població molt jove i amb un nivell de formació i instrucció superior a la mitjana de la província de Barcelona i del conjunt de Catalunya.

Pel que fa a l'activitat econòmica, destaquen dades com que a l'any 2004 el número d'afiliats a la Seguretat Social a l'eix B-30 representava el 2,96% del conjunt de Catalunya, mentre que la població de la zona representava el 2,75%. Per sectors, s'imposen la indústria i els serveis, amb especial atenció a l'àmbit de l'educació.

Altres dades revelen que els sectors considerats estratègics, com els d'alta o alta i mitja tecnologia, són importants en aquest corredor, situant-se per sobre la mitjana provincial, que la creació de noves empreses és del 4,1%, també per sobre de la mitjana, o que aquest eix genera el 3% del PIB català. Per al director de l'estudi, el professor Jordi Suriñach, les dades evidencien que és un territori en alça que cal intentar potenciar.

Jordi Suriñach

És un territori amb dinamisme i en alça, amb una activitat econòmica i productiva que cal conservar i intentar potenciar perquè Catalunya no perdi el pes econòmic que té


El mateix estudi però revela alguns punts febles, que passen sobretot per temes d'accessibilitat i de mobilitat. I és que, segons les dades, més del 44% de la població de la zona es desplaça a treballar a un altre municipi, la gran majoria de fora d'aquest corredor. El resultat és un sistema urbà poc cohesionat i on es produeixen importants col·lapses. Escoltem Jordi Suriñach.

Jordi Suriñach

És un sistema urbà que encara té poca cohesió i això es tradueix en una elevada mobilitat i la presència de molts cotxes i congestió. I tot això es veu agreujat per un ús més elevat del vehicle privat que al conjunt de la província de Barcelona


Per als responsables de l'estudi, aquestes són qüestions a millorar per garantir la continuïtat del creixement econòmic i empresarial d'aquest corredor B-30.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.