Sant Cugat Actiu, l'oportunitat per reactivar el consum apagat per la crisi


  • Comparteix:

Diumenge ha estat el dia de major afluència

Diumenge ha estat el dia de major afluència

L'11a Mostra Sant Cugat Actiu s'ha convertit en la plataforma per reactivar el consum, fins ara estancat per la crisi. Ho ha defensat el gerent de la Federació d'Associacions de Comerciants, Jesús Carballo, que ha explicat que la mostra ha servit per millorar les vendes, però sobretot per difondre les iniciatives empresarials de la ciutat. Els comerciants i el consistori valoraran durant aquest mes la viabilitat de convertir en anual la mostra, que ha superat l'objectiu inicial dels 50.000 participants. Mira aquest reportatge a Cugat tv

Més divulgació que mai. L'11a Mostra Sant Cugat Actiu, en ple context d'aturada econòmica, ha potenciat més que mai la seva vessant de divulgació de les iniciatives empresarials de la ciutat. Pel gerent de la Federació d'Associacions de Comerciants, Jesús Carballo, la mostra s'ha posicionat com un trampolí per fer front a la recessió.

Jesús Carballo

Les empreses s'han de reinventar. Aquí els comerços i empreses han vist que cal apostar-hi. Treuen fora de les botigues el que saben fer millor: sortir a vendre, no esperar el client.



Satisfacció també als estands comercials i a les desfilades de moda a la plaça d'Octavià, aixi com a les iniciatives d'oci a la plaça del Rei. A la de l'Om, el 'Suportmercat' ha aconseguit posar els ciutadans en la pell dels discapacitats. I a la rambla del Celler, els concessionaris de la ciutat, immersos en una davallada de matriculacions en els darrers mesos, han informat a potencials clients i tancat alguna venda, fins i tot.

Les empreses dedicades a l'eficiència energètica, una altra de les novetats d'enguany, han apuntat que la mostra ha provat que Sant Cugat és una ciutat amb sensibilitat mediambiental. La botiga al carrer ha quadruplicat els comerciants que han sortit a vendre els seus estocs i els estands d'empreses a la ciutat s'han duplicat. Ho ha confirmat l'alcaldessa, Mercè Conesa.

Mercè Conesa

S'ha duplicat el nombre d'estands de l'edició anterior. També ha estat un èxit l'oferta gastronòmica amb 30.000 tastets. Els carrers han estat plens.



La mostra té un pressupost de 200.000 euros. Precisament l'Ajuntament i els comerciants faran balanç durant aquest mes. Passaran comptes amb un objectiu de futur: determinar si és viable convertir la mostra bianual en un esdeveniment que se celebri cada any.

Els únics incidents han estat la cancel·lació d'alguna activitat per la pluja i algun furt de matinada. L'alcaldessa ha refermat la seguretat de la fira empresarial i ha subratllat que l'assegurança cobrirà les sumes robades, que en algun cas arriba als 150 euros.

Els ciutadans també han parlat. Valoren la concentració de la mostra al centre urbà i l'oferta empresarial que s'hi han trobat.

Participants

Em sembla molt bé, de fet estem intentant iniciar una empresa i ens ha anat molt bé. / Ha estat una mostra molt participativa. / Hem trobat moltes empreses amb serveis interessants.





Un temps rúfol ha fet minvar la vitalitat de la fira durant els dos primers dies, encara que el diumenge ha revifat l'afluència d'una fira que pren el pols al teixit empresarial santcugatenc.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.