Les tauletes no substituiran els mòbils ni els ordinadors portàtils, segons un estudi de TNS


  • Comparteix:

Imatge d'arxiu d'una tauleta

Imatge d'arxiu d'una tauleta

La creixent demanda de tauletes electròniques no substituirà altres aparells com els ordinadors i els telèfons mòbils. Ho conclou un estudi desenvolupat per l'agència d'investigació de mercats i opinió TNS, amb seu a Sant Cugat, que destaca que es tracta d'un instrument complementari a aquests dispositius més antics.

Segons l'estudi de TNS, només un 4% dels usuaris de tauletes van comprar el dispositiu amb la intenció de substituir el mòbil, mentre que el 16% dels enquestats indica que ho va fer per substituir el PC.

L'estudi complementa, a més, que les tauletes electròniques tenen un gran potencial de creixement a l'Estat espanyol, amb una elevada intenció de compra en els propers sis mesos. També destaca que els homes d'entre 41 i 50 anys són els que mostren més interès per adquirir un dispositiu d'aquest tipus.

Pel que fa als usos del dispositiu, els propietaris d'aquests aparells exposen que les seves preferències passen per la lectura de llibres electrònics, mentre que els mòbils són els preferits per a la navegació per internet, escoltar música i fer videotrucades. De la seva banda, el PC s'utilitza preferentment per a l'edició de documents i per a enviar correus electrònics.

El director de l'estudi a l'Estat espanyol, Julián Atienza, comenta que les tauletes electròniques es configuren com una nova pantalla en la vida dels consumidors, amb unes característiques pròpies que les diferencien d'altres dispositius. En declaracions a Cugat.cat, Atienza ha destacat el procés de canvi que s'està vivint actualment.

Julián Atienza

L'estudi és molt interessant en un context de canvi pel que fa a aquest tipus de dispositius i l'actitud del consumidor en aquest context de mobilitat.











Atienza parla d'un canvi en termes d'importància de les marques, en un nou context pel que fa als dispositius mòbils i a la mobilitat dels usuaris. Mentre que fa tres anys tenien més pes les marques de fabricants de terminals i els operadors, com per exemple Nokia, Samsung, Movistar, actualment han guanyat importància les marques de proveïdors de continguts, com ara Google, YouTube i Facebook.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.