ERC vol millorar el transport públic de Sant Cugat i el Vallès Occidental


Temes relacionats

ERC assegura que Catalunya independent ha de continuar dins la UE (19/nov/12)

Reduir les taxes educatives i l'atur juvenil, principals propostes de les JERC (19/nov/12)

Divergència entre els partits pel futur polític i econòmic de Catalunya (16/nov/12)

ERC aposta per mantenir el model comercial català (16/nov/12)

ERC es compromet a invertir al Leonardo da Vinci (15/nov/12)

L'eix nacional i la crisi econòmica, principals punts de debat entre els joves (13/nov/12)

Tardà (ERC): 'L'autonomisme està enterrat, el que cal és fer un pas endavant' (12/nov/12)

Sanglas diu que dividir els catalans per cognoms atempta contra la convivència (11/nov/12)

ERC situa la hisenda pròpia com a primera estructura d'estat a construir ( 9/nov/12)

ERC vol un Estat independent per acabar amb les desigualtats socials ( 8/nov/12)


  • Comparteix:

Marc Sanglas, a la dreta, amb Èric Gómez de les JERC, davant l'estació de FGC de Sant Cugat

Marc Sanglas, a la dreta, amb Èric Gómez de les JERC, davant l'estació de FGC de Sant Cugat

ERC aposta pel transport públic perquè considera que és una eina vital per a la cohesió social del país i creu que a Sant Cugat hi ha 'moltes mancances'. Els republicans proposen la modificació de l'actual sistema tarifari de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), amb set estacions a la nostra ciutat. En aquest sentit, aposten per continuar la campanya, ja engegada durant aquesta legislatura, perquè els preus dels títols de transport públic s'estableixin segons la distància recorreguda, i no a través de zones com es fa actualment. A més, reclamen que es construeixi l'intercanviador de Volpelleres per unir les parades de FGC i Renfe d'aquesta zona de la ciutat i critiquen el govern espanyol de no fer res per millorar les infraestructures de la comarca.

El diputat i número 6 de les llistes d'ERC al Parlament, Marc Sanglas, ha visitat aquest dimarts Sant Cugat per fer campanya en matèria de mobilitat. El republicà ha dit que cal reconsiderar les polítiques de mobilitat que 'perjudiquen' a la ciutadania i és per això que reivindica l'optimització de recursos.

Sanglas ha criticat la política d'inversió del govern espanyol i ha denunciat que oblida infraestructures necessàries per a Sant Cugat i la comarca com l'intercanviador de Volpelleres o el corredor Mediterrani.

Marc Sanglas

La manca de voluntat del govern espanyol amb la inversió d'infraestructures a l'estació de Volpelleres és un exemple de la manca de voluntat d'invertir a Catalunya.


Una de les propostes dels republicans és deixar enrere les zones tarifàries dels FGC i que s'estableixin preus segons la distància. Amb tot, ERC assegura ser conscient de la dificultat de canviar el sistema tarifari i reclama que, mentre no es pugui dur a terme, Sant Cugat passi a formar part de la zona 1 i deixi la 2 actual.

D'altra banda, ERC exigeix la necessitat de recuperar el pas de la línia R7 de Renfe fins a Sant Cugat, a part de la R8, que ja passa per la nostra ciutat. Els republicans recorden que la R7 va modificar el recorregut i des de llavors els santcugatencs que han d'anar a plaça de Catalunya amb Rodalies han de fer dos transbordaments, un a Cerdanyola i un altre a Sant Andreu Arenal.

Pel que fa a la mobilitat per carretera, ERC té la voluntat de liquidar els peatges usats per anar a treballar, com el de les Fonts, i aquells altres que no tenen una via alternativa que no sigui de pagament.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.