Cugat tv. Cugat.cat Cugat diari Cugat ràdio. 91.5FM

 

Divendres Agenda d'avui
03 de Sep

Inici arrow Actualitat arrow Notícies

Opinió

La bandera espanyola a Sant Cugat

Em va semblar molt encertada la iniciativa de la secció local d'Esquerra demanant al govern municipal de Sant Cugat que la bandera espanyola no onegés al consistori durant la Festa Major. Convergència i Unió s'hi va avenir i la bandera, certament, no va onejar.

victor.alexandre

Cosa que és d'agrair. I també comparteixo la nova petició d'Esquerra demanant ara que la bandera espanyola torni a ser retirada com a resposta al menyspreu que ha suposat la sentència del Tribunal Constitucional espanyol a l'Estatut. El grup republicà està integrat per independentistes de pedra picada -en dono fe- i són coherents amb els seus principis. A més, tenen raó quan afirmen que després del que ha passat és lamentable que Sant Cugat 'reti lleialtat institucional a Espanya'. Tenen raó, perquè la lleialtat, si més no, ha de ser recíproca. Altrament, només es pot parlar de submissió catalana.

Tanmateix, per donar més força i versemblança a la seva petició estaria bé que la fessin extensiva a les conselleries amb titularitat d'Esquerra. És a dir, que el titular de la conselleria de Governació, per exemple, retiri la bandera espanyola que encara oneja d'ençà que Joan Puigcercós la hi va penjar després que Joan Carretero l'hagués treta. Crec que si ho fan aconseguiran dues coses molt importants: d'una banda, enfortiran de coherència la seva lloable petició; i, de l'altra, faran callar les veus que diuen que aquesta no té cap més objectiu que posar en evidència les contradiccions de CiU. CiU en té moltes, de contradiccions, i tant que sí, però algú podria recordar a Esquerra que demanar a un tercer que faci a casa seva allò que hom no fa a la pròpia també és contradictori.

VÍCTOR ALEXANDRE és escriptor i periodista
www.victoralexandre.cat

victor.alexandre
Article publicat el 9/jul/10

 

Les opinions expressades en aquesta secció són personals de l'autor que les signa, i no necessàriament són compartides per cugat.cat

Utilitats

Print Imprimir | PDF Versió PDF | E-mail Enviar | Versió PDA | 350 lectures
Puntua aquesta informació :
Dóna'ns la teva opinió!

Comentar aquesta notícia

Avís important
 
  • Cugat.cat recorda que tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no accepta ni àlies ni pseudònims
  • Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
  • No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
  • Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancelar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.
  • · Us heu d'identificar, si ja esteu registrats, abans d'enviar un comentari.

    Usuari (adreça email):
    Password:

    · Registrar-se. Per opinar sobre aquesta notícia cal ser un usuari registrat.

    NOTA: Des del 8 d'abril de 2010, per poder publicar comentaris a Cugat.cat és obligatori ser un usuari identificat. Com a novetat ja no es farà servir els pseudònims, sinó que es publicaran els noms i cognoms del registre. Volem destacar que els comentaris antics es mantindran amb el format antic. Si tens problemes per accedir-hi envia un correu amb les teves dades a webmaster@cugat.cat.

    La guia de Sant Cugat

     

    Mira Cugat TV

    Pantalla granCanals (diari electrònic) | Actualitat | Esports | YouTube

    Necessites instal·lar Flash Playerper veure els vídeos.

    L'agenda del dia

    [Avui]   [Tot el mes]

    L'enquesta

    Valoració de les dades
    Creus que l'atur continuarà pujant en els propers mesos?
     
      PINZELLADES
    aa
      L'artista Neus Colet ens obre les portes del seu taller i ens ensenya com treballa.
      QUIN LLIBRE ENS RECOMANES?
    aa
      Dolors Vilarasau, directora d'arts escèniques, ens aconsella l'obra cabdal d'un poeta molt vinculat a Sant Cugat.

    Seccions de Cugat.cat

    Consulta
    Consulta
    Consulta
    Barça campió
    Especial nevada
    Casal de joves
    Música
    L'espectacle
    La setmana del llibre
    Habitatge
    Habitatge de compra
    Públic
    Ple Municipal Consulta el ple ordinari del 19 de juliol del 2010.
    Ordre del dia