Sant Cugat negocia amb l'AMB l'entrada de la ciutat a la zona 1 del transport metropolità


  • Comparteix:

Sant Cugat estudia integrar-se a la zona 1 del transport públic metropolità. L'Ajuntament està analitzant l'impacte que generaria a les butxaques dels santcugatencs entrar a la primera corona tarifària, ja que podria suposar un augment dels impostos a través d'una taxa metropolitana conjunta amb l'IBI. Segons l'alcaldessa, Mercè Conesa, les negociacions amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estan avançades i la mesura podria entrar en vigor l'1 de gener de l'any que ve. La petició a l'AMB s'ha fet amb els altres 17 municipis que formen part de la segona corona.

L'alcaldessa ha explicat que la voluntat del consistori és analitzar els diferents escenaris que poden suposar un impacte en l'economia del ciutadans i treballar perquè la mesura suposi un estalvi real per a la majoria dels santcugatencs.

Mercè Conesa

Nosaltres calculem que en una família d'uns quatre membres i amb un IBI mitjà, aquest increment de l'IBI, li suposés el mateix que aquest estalvi de butxaca que a través d'aquestes T-10 pogués utilitzar com a transport quotidià.

En altres ocasions Conesa havia descartat la possibilitat de sol·licitar la integració de la ciutat a la zona 1 de transport metropolità pel context de crisi econòmica i l'augment d'impostos que suposava. De fet, el 2015 CiU va votar en contra de la moció del PP que demanava incloure Sant Cugat a la primera corona. Un text que els populars tornen a presentar al ple d'aquest mes. L'alcaldessa explica per què.

Mercè Conesa

No hagués estat responsable fer-ho amb anterioritat d'una manera superficial sabent que això no podia ser una realitat. El que no hem volgut mai és comprometrens a portar endavant una iniciativa que no tingués possibilitats reals de durse a terme.

Conesa ha destacat que la mesura contribueix amb el compromís del municipi i l'AMB de reduir la contaminació i promoure el transport públic, sostenible i de qualitat. De fet aquesta setmana l'AMB ha presentat el paquet de mesures contra la contaminació ambiental, d'entre les quals destaca la voluntat de reforçar el transport públic.

L'alcaldessa també ha remarcat que la ciutat està al final de la concessió del transport urbà, que aquest any passarà a mans de l'AMB. Això, segons Conesa, fa que sigui un moment òptim per plantejar-se aquest integració a la zona 1 ja que les competències del transport urbà són de l'àrea metropolitana.

Si la mesura finalment prospera es posarà en marxa el mateix any que hauria de començar a funcionar la T-Mobilitat.


about author

Comenta-ho a Facebook

COMENTARIS

"Las cuentas del Gran Capitán" Els que casualment algun dia agafem els Ferrocarrils pagarem menys (als ferrocarrils) però en canvi TOTHOM pagarà més IBI fins i tot els que han d'anar a treballar cada dia si o si en cotxe i per autopista. Perquè suposo que ja s'han adonat que els santcugatencs NO treballant a Sant Cugat, treballant on trobant feina. Senyora alcaldessa, aquí l'únic beneficiat serà l'Ajuntament, que no perd res pel descompte de la T10 però incrementarà l'IBI fins i tot als avis que mai agafen el tren. No cuela...

Elisa Viñas Borau. Enviat el 4/febrer


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Aconsegueix els vídeos de Cugat TV en DVD

Mira el catàleg de la Botiga de cugat.cat