Fort descens de les actuacions del síndic de greuges durant el 2020

Després de la presentació de l'informe al ple extraordinari, els tres partits de govern han acusat Ramon Palacio de ser "subjectiu"


  • Comparteix:

Les actuacions del síndic de greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio, durant el 2020 han baixat més d'un 20% respecte al 2019, segons ell, a causa de la pandèmia. En total, al final de l'any 2020 va fer 245 actuacions, de les quals 147 van ser queixes i 98, assessoraments. Totes aquestes dades les ha explicat Palacio durant la presentació de l'informe anual al ple municipal extraordinari, on el síndic ha volgut destacar la lentitud de resposta de l'administració i 'les set queixes relatives a les llicències d'obres', ja que 'els terminis de tramitació estan sent d'una mitjana de dos anys, quan el propi web municipal indica que ha de ser de dos mesos'. En aquest sentit, els tres grups polítics del govern han titllat de 'subjectiva' la decisió del síndic de convertir en actuacions d'ofici queixes com aquesta de les llicències o la de l'Anella Verda.

ESCOLTA-HO

Després de la presentació de l'informe per part del síndic, tots els grups polítics del ple han pogut intervenir. Des de Ciutadans i Junts per Sant Cugat, Aldo Ciprian i Cristina Paraira han felicitat la tasca del síndic i li han agraït la feina feta. En canvi, les intervencions dels grups del govern han estat més crítiques. Lourdes Llorente (CUP), Pere Soler (PSC) i Francesc Duch (ERC) han retret al síndic la seva poca objectivitat a l'hora d'emetre les actuacions d'ofici i les poques fonts que ha consultat per redactar els informes en si. "Vostè parla d'objectivitat, però l'obertura d'expedients d'ofici com el de l'Anella Verda, el de les llicències o el del Tribut Metropolità són totalment subjectius", li ha retret el primer tinent d'alcalde, Pere Soler.

Resum de les actuacions del 2020
De les 147 queixes presentades, només 81 van ser admeses. De les 81 queixes admeses, 48 corresponien a serveis territorials i estaven relacionades amb la seguretat ciutadana, la via pública o l'habitatge, entre d'altres. De les queixes restants, 19 corresponien a serveis a les persones i 14, a l'administració general, que fa referència, entre d'altres, als impostos i taxes.

El síndic també ha explicat l'estat de les 81 queixes estimades. Un total de 31 han obtingut una resolució favorable, mentre que 16 l'han obtingut desfavorable, de manera que es considera que l'administració havia actuat correctament. D'altra banda, 18 queixes encara estan en tràmit, 15 s'han traslladat al síndic de greuges de Catalunya i una s'ha traslladat a un altre síndic.

D'altra banda, Palacio també ha repassat els objectius assolits i pendents de l'any 2020, que en aquest 2021 seguiran en la mateixa línia de consolidar la institució del síndic i millorar la qualitat del servei al ciutadà. Finalment, el síndic ha explicat la jornada sobre salut mental que es va organitzar en línia dins de les Jornades del síndic que se celebren cada any.


Ramon Palacio

Amb aquests requeriments de resposta observem també que si l’oficina del síndic no la rep, intuïm que el ciutadà també té el mateix problema amb l’administració, i ens ho ve a dir, que és aquesta lentitud en la resposta.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.