Compromís del govern de Sant Cugat per dialogar amb la Plataforma d'Afectats per la ZBE

Una seixantena de veïns s'han manifestat a la porta del ple per demanar que es prorrogui el règim sancionador, però el govern ho descarta


  • Comparteix:

El ple municipal ha acollit el darrer capítol de la polèmica per la implementació de la Zona de Baixes Emissions (ZBE). Una seixantena de persones, convocades per la Plataforma d'Afectats per la ZBE, s'ha manifestat a les portes de l'ajuntament per reclamar una pròrroga de l'inici del règim sancionador, previst per a l'1 de novembre, per establir una 'comissió de treball' que aporti solucions 'a llarg termini'. L'ajornament és una petició amb què l'equip de govern no està conforme, però el regidor de Mobilitat, José Gallardo, s'ha compromès a engegar diàleg amb el col·lectiu per assolir punts de consens, aprofitant l'oportunitat que de moment l'ordenança està aprovada només de forma inicial.

En nom de la plataforma ha intervingut al torn de l'audiència pública Borja León, que considera que hi ha maneres "menys restrictives" de reduir les emissions contaminants. Per exemple, aposta per buscar els vehicles més contaminants, però fer-ho defugint de la classificació d'etiquetes de la Direcció General de Trànsit (DGT), ja que considera que "no és la més coherent", ja que penalitza "l'antiguitat, no contaminació". En aquest sentit, León considera que barrar el pas als vehicles més vells penalitza aquelles persones amb menys recursos. Li ha respost el regidor de Mobilitat, José Gallardo, que ha esgrimit les dades de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) que asseguren que el 50% de les emissions procedeixen del 15% dels vehicles, els que no tenen etiqueta ambiental.

Gallardo ha refermat el compromís del govern amb aquesta iniciativa, que va rebre el vistiplau unànime del ple el 2019. Per al responsable de Mobilitat, la posada en marxa de la ZBE respon a l'"objectiu triple" de reduir la presència del vehicle privat, recuperar espai públic i millorar la qualitat de l'aire. De fet, es preveu que aquesta iniciativa les emissions contaminants es redueixin més d'un 30%.

També ha intervingut l'alcaldessa, Mireia Ingla, que ha recordat que l'ordenança inclou excepcions, com els casos de vehicles de persones amb mobilitat reduïda o aquells que usin el cotxe per motius professionals i acreditin ingressos baixos.




Borja León

Si us plau, que es prorrogui l'inici del règim sancionador acordat per a l'1 de novembre, mentre es crea una comissió de treball per tenir solucions a llarg termini.

José Gallardo

Estem oberts a continuar parlant. Estic obert a veure les opcions, ja que és una ordenança inicial.



  • Comparteix:

COMENTARIS

MOTTA@NOTARIAGRM.C... 2021-10-19 16:26:50 MOTTA@NOTARIAGRM.C... 2021-10-19 16:39:04 2.- Además, ¿qué solución alternativa procura la administración correspondiente al ciudadano al que, independientemente de su situación económica, obligan a cambiar de vehículo, a comprar otro? ¿Ha mejorado la dicha administración la calidad, amplitud de red y el coste del transporte público, antes de impedir el acceso de esos vehículos más viejos pero cuyo “estado de salud y mantenimiento” ignora por pura comodidad y desidia? Y ¿cuántos vehículos de los distintos cuerpos policiales no pueden ser utilizados por los agentes por su antigüedad y falta de mantenimiento, pero, sin embargo, no tienen prohibido ningún acceso por ZBE??? Mejorar la calidad del aire es necesario, PERO el método no puede ser ni chapucero ni injusto y abusivo por discriminatorio y carente de rigor científico. 1.- ¿Por qué el criterio único para determinar qué vehículos pueden acceder y cuáles no a la ZBE es el de la fecha de matriculación, sin tener en cuenta el estado de conservación y de mantenimiento y, por tanto, si contaminan más o menos. ¿La ITV, que ya es obligatoria, no puede servir para establecer su grado de contaminación y, en consecuencia, cuáles pueden acceder y cuáles,no. Evidentemente, las administraciones prefieren limitarse a prohibir por fecha que tener que vigilar el cumplimiento de la obligatoriedad de pasar la ITV y de la calidad y rigor de ėsta; supone menos trabajo… Lo considero una injusticia, un atraco, un abuso de poder.

Jaime de Motta. Enviat el 21/oct/21


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.