ICV-EA rebutja el Pla d'Infraestructures i denuncia que el conseller Nadal no aposta per la participació ciutadana


  • Comparteix:

Àssun Reyes i Pau Noy han ofert una conferència a la Casa de Cultura

Àssun Reyes i Pau Noy han ofert una conferència a la Casa de Cultura

La secció local d'ICV-EA rebutja el Pla d'Infraestructures del Transport presentat pel conseller Nadal, que qualifiquen d'insostenible i car. La presidenta ecosocialista, Àssun Reyes, acusa el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de negar-se a escoltar les propostes de la majoria de la població catalana per reduir l'impacte de les carreteres previstes al document.

Reyes ha fet aquestes declaracions en el marc d'un acte públic organitzat aquest dimecres per ICV-EA a la Casa de Cultura, en el qual ha participat també el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Pau Noy. La presidenta d'Iniciativa a Sant Cugat ha criticat l'actitud 'impermeable' que, segons ha dit, manté fins ara el conseller Nadal.

Àssun Reyes

No són massa receptius a les nostres propostes ni a la participació ciutadana ni de grups ecologistes. No veiem massa ganes de rebre opinions.


Àssun Reyes ha recordat que el Pla està encara en fase d'al·legacions, tot i que ha lamentat que el conseller Nadal el presentés públicament el mes de desembre.

De la seva banda, el president de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Pau Noy, ha fet una valoració crítica del contingut del Pla, que ha qualificat d'insostenible i car. Noy creu que el departament de Política Territorial i Obres Públiques enganya la ciutadania quan diu que el document prioritza el transport ferroviari.

Pau Noy

Es preveu un augment del nombre d'autovies en 1.500 quilòmetres i un desdoblament de carreteres de 1.500 quilòmetres més. Al tren només li dedica 1.500 quilòmetres, concentrats en el TGV.


L'Associació per a la Promoció del Transport Públic ha presentat una proposta al departament de Política Territorial en què qüestionen, entre d'altres coses, la necessitat de desdoblar la línia del Vallès dels FGC construint un túnel que foradaria Collserola. Pau Noy ha explicat que una solució factible seria multiplicar per dos el nombre de trens que circulen cada hora pel tram entre les estacions de Gràcia i el Vallès.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.