L'OAC redueix el temps de resposta a 17 dies i resol un 84% de les atencions


  • Comparteix:

L'OAC central de l'ajuntament ha atès 61.955 persones

L'OAC central de l'ajuntament ha atès 61.955 persones

El temps mitjà de resposta de les Oficines d'Atenció al Ciutadà (OAC) s'ha reduït a 17 dies i assoleix un índex de resolució del 84%. Durant el 2014, les quatre oficines han donat servei presencial a 66.571 persones. L'Ajuntament destaca l'augment del nombre d'atencions als districtes i a través del web i el telèfon. De cara al 2015, el consistori ha ampliat els canals de comunicació, potenciant les xarxes socials amb la creació de comptes a Twitter, a Facebook i a Instagram.

La seu central de l'OAC, situada a l'Ajuntament, ha atès 61.955 persones, mentre que les seus dels districtes, situades a la Floresta, les Planes i Mira-sol, n'han atès 4.616. Segons dades de l'equip de govern, en els últims tres anys, els tràmits als districtes han augmentat un 68%.

En un any, els índexs de resolució i resposta s'han reduït un 58%, en passar d'una mitjana de 29 dies a 17. L'alcaldessa, Mercè Conesa, destaca aquesta xifra i demana a l'OAC que segueixi reduint-la.

Mercè Conesa

És un temps de resposta prou raonable, però el compromís és rebaixar-lo a 15 dies.


Els tràmits més demanats a les OAC són:

- Altes i canvis de domicili (6.073)
- Comunicacions i peticions (2.678)
- Sol·licitud Tbus (2.483)
- Participació a oposicions i concursos (2.036)
- Reclamacions consum (1.785)
- Sol·licitud beques menjador (1.259)
- Patronal Municipal d'Educació (1.113)
- Llicències ambientals (1.006)

Al 2014 també s'ha consolidat el servei 'Ulls de la Ciutat', que ha rebut un 137% més de comunicacions de la ciutadania a través d'internet i les trucades telefòniques. D'aquests avisos, 5.817 estan relacionats amb incidències a la via pública com la recollida de voluminosos, problemes amb la senyalització viària i l'enllumenat, neteja de carrers i arranjament de la calçada.

Per tal d'ampliar les vies de comunicació amb la ciutadania, l'Ajuntament ha posat en marxa un compte institucional de Twitter, Facebook i Instagram.

Les dades de l'últim Observatori Sociològic indiquen que un 60% dels enquestats con l'OAC i el situa com el tercer servei més ben valorat, només per darrere de les biblioteques i el Museu de Sant Cugat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.