Reaccions al comunicat de la Festa Major Alternativa sobre l'autogestió

Pregó de la FMA de l'any passat

La gestora de Festa Major, l'organització de la Desplaça Jove i el Centro Popular Andaluz (CPA) han dit la seva amb relació al comunicat de la Festa Major Alternativa (FMA), en què es reivindica com l'únic espai realment autogestionat. La comissió organitzadora creu que hi ha punts del comunicat que no s'ajusten a la realitat, la DesPlaça Jove comparteix el discurs i el CPA també reivindica la seva com una festa autogestionada.

El president de la gestora de la Festa Major, Roger Casadellà, ha explicat a Cugat.cat que comparteix l'esperit de la FMA, però creu que hi ha punts al comunicat que s'haurien de revisar.

Roger Casadellà

El model que defensa la FMA és absolutament defensable, però trobo que el que diuen al comunicat sobre altres espais no és totalment cert.

Per la seva banda, el secretari de la comissió organitzadora de la DesPlaça Jove, Oriol Martín, subscriu el contingut del text de la FMA i ha explicat que la festa del parc de Ramon Barnils que organitza està finançada per l'Ajuntament.

Oriol Martín

Estic amb ells: són l'únic espai gestionat al 100%. Des de la Desplaça sempre hem rebut una subvenció de l'Ajuntament.

També ha dit la seva el president del CPA, Antonio Rodríguez, que ha mostrat el seu desacord respecte el comunicat i ha assegurat que la festa que organitzen també està autogestionada.

Antonio Rodríguez

Tot el que es fa dins la caseta ho fa el CPA: l'Ajuntament no hi intervé, al marge d'ajudar-nos amb el muntatge.

La FMA assegura ser l'únic espai realment autogestionat de la Festa Major i creu que la gestió que fan algunes entitats de la ciutat queden lluny de l'autogestió perquè serien inviables sense ajut econòmic del consistori.