El 'workshop' educatiu 'Thinking to Learn' reuneix prop de 300 professors a La Farga


  • Comparteix:

Prop de 300 professors han participat en la sessió de treball 'Thinking to Learn' que l'escola La Farga ha acollit aquest dissabte sobre metodologies d'aprenentatge perquè els docents puguin transmetre pensament crític i profund als alumnes vinculat a la vida real. El taller ha estat impartit per dues figures internacionals de l'educació en el pensament, David Perkins, cofundador del projecte Zero de Harvard, i Robert Swartz, director del Center for Teaching Thinking als Estats Units i l'Estat espanyol.

La jornada, organitzada per l'Institució Familiar d'Educació i el Centre per l'Ensenyament fonamentat en el pensament (CTT), ha anat adreçada a professorat des d'Infantil a Universitari. Robert Swartz i David Perkins han explicat en declaracions a Cugat.cat la importància que des de les escoles es potenciï el pensament crític dels alumnes.

Swartz / Perkins

Cada dia de les seves vides han de prendre decisions i les escoles no els ensenyen com fer-ho, però és essencial. / L'aprenentatge ha d'induir aquests pensaments i interaccions. És una qüestió de coreografia de l'aula.


Sota el lema 'Prepara els alumnes per als reptes del 2040', Perkins i Swartz han combinat explicacions teòriques amb casos pràctics que els assistents havien de resoldre en uns dossiers d'exercicis, i també s'han discutit les millors tècniques per assolir els objectius del taller. La proposta s'ha desenvolupat entre aquest divendres i aquest dissabte i ha tingut més de dotze hores de tallers de pensament cooperatiu.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.