Les famílies de Sant Cugat formalitzaran
Famílies, escoles i administració no han volgut que les presses del nou, i més curt, calendari del procés de preinscripció
els jugués en contra a l’hora de cercar el procés i la zonificació que més s’adequa a les necessitats locals. És per això que la comissió permanent del Consell Escolar Municipal, integrat per les escoles, l’Ajuntament i les AMPA, ha deixat aquest dimarts en ‘stand by’, a petició de la Coordinadora d’AFA, la proposta ja madurada de fixar a Sant Cugat la zona única. Una demanda, la dels pares, que ha adoptat la comissió permanent del consell i que ara, convertida en una comissió tècnica, marcarà el full de ruta fins l’octubre per definir com atendre les famílies en la decisió d’escollir centre educatiu. Així, l’Ajuntament aparca, fins al curs 2019-2020, elevar al departament d’Ensenyament la validació de la zona única. En una entrevista a Cugat.cat, la regidora d’Educació i Família, Esther Salat, ha remarcat que el debat no preté avaluar la viabilitat de la zona única sinó analitzar totes les propostes que sorgeixin.
Esther Salat
De fet, el consistori ja havia enviat a la Generalitat la proposta de zona única escolar, així com una altra basada en l’elecció dels tres centres més propers al domicili, que ara desactivaran en vistes a la demanda de la Coordinadora d’AFA. Les propostes dissenyades responien a un estudi que pretén superar les deficiències de l’actual model de dues zones. La vulnerabilitat més important, per a Salat, és que el present sistema beneficiava més les famílies de fora de Sant Cugat.
Esther Salat
A Sant Cugat hi ha un total de 12 centres públics on s’imparteix educació infantil i primària, set de concertats, i quatre instituts públics on es poden cursar estudis d’educació secundària. Salat ha subratllat que el nou institut Leonardo Da Vinci, que entrarà en funcionament aquest nou curs al barri de Volpelleres, es mantindrà a la seva zona actual.

