L'Oficina del S韓dic s'acosta en sis mesos al nombre de casos registrats en tot el 2017

De gener a juny, el S韓dic ha at鑣 154 casos, 100 queixes i 54 assessoraments


Temes relacionats

El S韓dic de Sant Cugat proposa canvis en l'鷖 de l'鄏ea verda per a col穕ectius espec韋ics ( 5/jun/18)

34 atencions a ciutadans i 20 expedients de queixa, primer informe de Palacio com a S韓dic de Greuges (16/abr/18)

Sant Cugat referma el comprom韘 amb la mobilitat sostenible amb una regulaci per a les bicicletes (19/mar/18)


  • Comparteix:

El S韓dic de Greuges de Sant Cugat, Ramon Palacio, ha at鑣 durant el primer semestre de 2018 un total de 154 casos, quan al llarg de l'exercici de tot el 2017 van haver-hi 173 actuacions. Palacio atribueix aquesta concentraci de casos els primers sis mesos de l'any a l'impuls fet per donar a con鑙xer el servei entre la ciutadania, per la qual cosa pronostica duplicar aquest nombre a finals d'any. La major part dels casos registrats enguany, 100 queixes i 54 assessoraments, corresponen als barris del centre, amb una destacada pres鑞cia a la Floresta (14) i a les Planes (6). Destaquen temes relatius a la mobilitat com la implementaci de l'鄏ea verda i la problem鄑ica entre ciclistes i vianants, i sobre el procediment administratiu, sobresurten els endarreriments en respostes municipals.

Si continua la din鄊ica dels primers sis mesos del 2018, aquest any es doblaran els casos atesos pel s韓dic santcugatenc respecte a la mitjana d'anys anteriors. Aquest augment, segons Palacio, es deu al fet que la ciutadania coneix i fa m閟 鷖 d'aquest canal.

Ramon Palacio

Pr郼ticament hem doblat els casos. Aix forma part d'un objectiu que ens hav韊m posat que era donar a con鑙xer la instituci. No vol dir que hi hagi m閟 problemes, vol dir que la gent utilitza m閟 aquest canal que abans.

Dels 54 assessoraments, la majoria s'han traslladat a l'Oficina Municipal d'Informaci al Consumidor (OMIC) i a altres serveis de l'Ajuntament. Del centenar de queixes rebudes, se n'han estimat 61, 11 de les quals amb resoluci favorable per a l'usuari mentre que 31 encara estan en tramitaci.

Palacio tamb ha avan鏰t que est en proc閟 la construcci d'una nova web a trav閟 de la qual els usuaris podran iniciar els tr鄊its per una queixa. Tot i aix, el 89% dels casos entren presencialment, un 8% per tel鑖on i un 2% a trav閟 del correu electr騨ic.

La mobilitat ha centrat una desena de les queixes fetes, principalment pel funcionament de l'鄏ea verda i per incid鑞cies de bicicletes amb vianants. De fet, Palacio ha anunciat que actuar d'ofici amb recomanacions relatives a aquesta problem鄑ica i ha assegurat que '閟 necessari' fer una ordenan鏰 que reguli l'鷖 de la bicicleta a la ciutat. De fet, l'Ajuntament va comprometre's en el ple del mar passat a regular la mobilitat en bicicleta i altres ginys amb una ordenan鏰 o actualitzant la que aborda la circulaci, modificada fa cinc anys.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta not韈ia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Av韘 important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opini expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il穕egal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel穕ar el dret de publicaci als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Aconsegueix els v韉eos de Cugat TV en DVD

Mira el cat鄉eg de la Botiga de cugat.cat