Un segon túnel a la línia del Vallès de FGC per fer el trajecte en mitja hora

Ho ha anunciat el govern en el marc de la línia estratègica de la companyia fins al 2030


Temes relacionats

La Generalitat licitarà la unió de les parades de Gràcia i plaça Espanya el 2020 (14/gen/19)


  • Comparteix:

La presentació s'ha fet aquest dilluns / Foto: ACN

La presentació s'ha fet aquest dilluns / Foto: ACN

El conseller de Territori i Sostenibilitat, el santcugatenc Damià Calvet, ha proposat la construcció d'un segon túnel a la línia del Vallès i Barcelona de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Aquesta millora reduiria en 15 minuts el trajecte, de manera que el total no superaria els 30 minuts i doblaria els passatgers, passant dels 70 milions fins als 140. Calvet, que ha anunciat el projecte en la presentació de l'agenda estratègica de FGC fins al 2030, ha explicat que per a l'any vinent hauran fet un estudi informatiu per valorar la iniciativa, que hauria d'aprovar l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Calvet ha manifestat que tot i haver fet els perllongaments de Terrassa i Sabadell i la incorporació de 15 nous trens, la infraestructura ja no té més capacitat: 'Per això hem de plantejar aquest segon túnel'. Serà, ha dit, 'la gran infraestructura metropolitana dels pròxims anys i que reforçarà l'enllaç dels àmbits de Terrassa, Sant Cugat i Sabadell amb Barcelona'. De la seva banda, el president de FGC, Ricard Font, ha apuntat que doblar el túnel suposarà 'ser competius respecte la C-58 i doblar la capacitat de passatgers'.

Calvet també ha explicat el projecte de connexió de l'avinguda del Carrilet, a l'Hospitalet, amb el metro del Vallès: 'Al 2020 hem de poder licitar la connexió de la línia Llobregat-Anoia amb el metro del Vallès i pensar en el valor afegit que suposaria disposar d'intercanviadors a Plaça d'Espanya i Plaça de Francesc Macià amb els busos que entren per la B-23 i per la Gran Via'.


Ricard Font

L'objectiu és doblar el túnel que tenim en aquest moment. Suposaria reduir 15 minuts el trajecte entre Barcelona i el Vallès. Això és ser competius respecte la C-58 i doblar la capacitat.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.