Sant Cugat ha ajornat les restriccions de trànsit previstes pel gener de l’any vinent perquè els vehicles més contaminants, aquells que no disposin de l’etiqueta ambiental que entrega la Direcció General de Trànsit (DGT), no puguin circular pel nucli urbà de la ciutat. La mesura, que s’implementa en episodis d’alta contaminació atmosfèrica des del 2018, havia de tornar-se permanent l’any vinent però l’equip de govern ha decidit aturar-la fins tenir l’ordenança que l’ha de regular enllestida.
Dels 53.759 vehicles que paguen a Sant Cugat l’impost de circulació, prop d’un 30% no té l’etiqueta ambiental. En el seu moment, l’Ajuntament va anunciar
que a partir de l’1 de gener del 2020 aquests vehicles tindrien l’accés restringit al centre, tot i que els residents al municipi podien circular. Segons l’alcaldessa, Mireia Ingla, la mesura no es pot implementar en aquesta data perquè ‘la feina no està feta’ i falta una ordenança que la reguli. Així, la nova normativa haurà d’estipular finalment els vehicles afectats, la zona delimitada com a baixes emissions i les sancions. Per fer-ho, ha explicat Ingla a Cugat Mèdia, s’obrirà un procés participatiu i es convocarà la Taula de Mobilitat. La intenció es que la mesura pugui entrar en vigor durant el 2020, ‘el més aviat possible’, ha dit Ingla. Cugat Mèdia ha sortit al carrer per descobrir què en pensen els santcugatencs sobre aquesta mesura que es farà efectiva a partir del 2020. El consideren un canvi ‘molt positiu’ i una mesura que pot ajudar a ‘netejar la pol·lució a la ciutat’. D’altra banda, però, també creuen que caldrien ‘ajudes’ per aquelles famílies que ‘tenen una situació econòmica que no els permet un canvi de cotxe’.

