FGC espera incrementar la seva oferta en 170 milions de viatges anuals fins al 2030


  • Comparteix:

El president de FGC, Ricard Font / Foto: ACN

El president de FGC, Ricard Font / Foto: ACN

El president de FGC, Ricard Font, espera incrementar en 170 milions de viatges anuals l'oferta de la companyia d'ara fins al 2030 un cop entrin en vigor les ampliacions de servei previstes. Concretament, amb la incorporació de 15 trens nous el 2021 a la línia del Vallès incrementaria en 30 milions l'oferta. Així, es permetrà una freqüència de 2,5 minuts entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès i de cinc minuts entre la capital catalana i Terrassa i Sabadell.

Amb l'entrada en funcionament de la L-8 (Plaça Espanya-Gràcia) hi haurà 20 milions de viatges més i doblant la freqüència a la línia del Baix Llobregat 20 més. A aquestes dades, caldria afegir-li els 90 milions de viatges amb del segon túnel del Vallès (sense data encara), que sumats a l'L9 del metro, amb 110 milions més, faria pujar l'oferta fins als 280 milions de trajectes anuals.

D'aquesta manera, segons Ricard Font, d'aquí deu anys, es podria arribar a una xifra propera als 1.300 milions de viatges a l'any sumant tot el transport públic, una xifra propera als 1.500 que s'ha proposat el Govern amb l'objectiu d'aparcar el vehicle privat en favor d'una mobilitat més sostenible. Això s'aconseguiria, segons ha afegit, si els ciutadans perceben que disposen d'una 'oferta complementària potent'.

Tot plegat ho ha avançat el president de FGC durant la celebració aquest dilluns del Fòrum Barcelona Tribuna.

Rodalies
Sobre la possibilitat que FGC pogués assumir en un futur la gestió de Rodalies, Font ha assenyalat que la companyia podria fer-ho en un 'temps prudencial' de vuit mesos però que la transició seria 'llarga'. En aquest sentit, ha recordat com en la línia de Lleida a la Pobla, durant deu anys -entre 2004 i 2014- es van seguir utilitzant trens i maquinistes de Renfe i l'ens gestor de les infraestructures era Adif, però la inversió anava a càrrec de la Generalitat fins que a la llarga va poder comprar els seus propis trens i posar els seus maquinistes.


Ricard Font

Avui la demanda a la regió metropolitana és de més de 1.000 milions de viatges. Amb el que he explicat, l'oferta seria de 1.300 milions.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.