Sant Cugat engega un punt de mediació entre propietaris i inquilins per renegociar lloguers

El servei està adreçat a persones en risc d'exclusió residencial i persones que hagin patit una davallada dels seus ingressos per la Covid-19


Temes relacionats

El Sindicat de Llogaters adverteix que els preus de lloguer seguiran alts a Sant Cugat tot i la nova llei (24/jul/20)

Ja es poden demanar els ajuts municipals a l'habitatge (21/jul/20)

El preu del lloguer d'habitatge a Sant Cugat puja un 18,9% en tres anys (13/jul/20)


  • Comparteix:

Sant Cugat ha engegat un punt de mediació entre propietaris i inquilins per renegociar els lloguers. L'objectiu d'aquest nou servei municipal és facilitar acords per rebaixar preus o una condonació parcial i així ajudar les persones afectades per la crisi econòmica provocada per la Covid-19 i les que pateixen risc d'exclusió residencial. Des del Punt d'Atenció a la Mediació al Lloguer, a més, s'oferirà als inquilins informació sobre les opcions existents per afrontar les dificultats del pagament del lloguer o els deutes relacionats amb l'habitatge habitual.

Per afavorir que s'obrin aquests processos, que són voluntaris, l'Ajuntament bonificarà el 75% de l'IBI de l'habitatge en el qual el propietari hagi decidit aplicar una rebaixa del lloguer a l'inquilí.

El servei s'ha de sol·licitar a través de l'Oficina Local d'Habitatge presencialment al número 10 del carrer d'Elies Rogent, per telèfon al 93 587 89 10 o enviant un correu electrònic a olh@promusa.cat. En aquest contacte inicial amb el servei s'ofereix una primera atenció i, en funció de les diferents casuístiques, es derivara al punt de mediació. De moment, a causa de la pandèmia, l'atenció només es pot fer a través del telèfon o virtual.

La tinenta d'alcaldia de Drets Socials i Igualtat, Núria Gibert, ha explicat que, en un moment de tensió en el mercat immobiliari que 'està deixant molta gent sense habitatge', era 'urgent i important' facilitar eines per arribar a acords de rebaixa de preus dels lloguers apel·lant a la bona voluntat de propietaris i inquilins'.

El Punt d'Atenció a la Mediació al Lloguer està gestionat per la fundació de l'habitatge per a la inclusió social Habitat 3. Es tracta d'una entitat gestora d'habitatge de lloguer social impulsada des de la Taula del Tercer Sector Social amb l'objectiu que el conjunt de la societat pugui disposar d'un habitatge digne.


Núria Gibert

Estem en una situació molt complexa amb una situació que està deixant sense habitatge a moltíssima gent. Era urgent i important facilitar eines d'aquest tipus que permetin arribar a acords perquè ningú no es quedi sense casa.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.