Sorea enviarà una carta als clients amb factures del tercer trimestre superiors a les de 2019 per revisar-les

La concessionària del servei d'aigua a Sant Cugat ha rebut més d'un miler de reclamacions per les facturacions durant l'estat d'alarma


  • Comparteix:

Sorea ha rebut més de mil reclamacions per les facturacions del segon trimestre / Foto: Cugat Mèdia

Sorea ha rebut més de mil reclamacions per les facturacions del segon trimestre / Foto: Cugat Mèdia

Sorea ha acordat amb l'Ajuntament que contactarà amb tots els usuaris del servei que hagin rebut una factura del tercer trimestre amb un import superior al del mateix període de l'any passat. La companyia oferirà una revisió d'aquests rebuts, que en alguns casos poden haver estat superiors del que tocava arran d'un error en l'estimació del consum durant el segon trimestre que pot haver acabat repercutint en el del tercer. A banda, la concessionària del servei d'aigua a Sant Cugat ha explicat a Cugat Mèdia que ha rebut 1.184 reclamacions sobre les facturacions fetes durant l'estat d'alarma.

Segons explica l'Ajuntament, Sorea ja "ha respost i atès de forma individualitzada cadascuna de les reclamacions" d'aquest període. A proposta del consistori, a més, la companyia ha revisat d'ofici les factures que podrien presentar irregularitats del segon trimestre. Sorea assegura que en la majoria de casos l'estimació sí que ha estat propera a la realitat.

La impossibilitat durant l'estat d'alarma per accedir als comptadors va provocar que no es poguessin realitzar les lectures i, per tant, Sorea va optar per fer un càlcul estimat que tenia en compte el mateix període de 2019. La companyia ha reconegut que amb aquesta operació s'han produït casos on l'estimació 'no s'ha ajustat', tot i que subratlla que 'la majoria' sí que han estat properes a la realitat.

Aquells usuaris que considerin que hi ha irregularitats en les factures poden sol·licitar una revisió per internet o fent una trucada als telèfons de consulta i cita prèvia (93 495 35 40 o 900 405 070). Si es detecten errors, "s'ajustarà la facturació i es repartirà el consum real proporcionalment entre els períodes afectats".



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.