Amb aquesta voluntat, han presentat diverses al·legacions al projecte del Pla Parcial d'Ordenació del Turó de Can Matas - carretera de Vallvdrera. Partint d'un estudi elaborat pel despatx d'advocats Moreno-Llobet, aquest col·lectiu considera que el conveni urbanístic signat a principis el 2001 entre l'Ajuntament i la Junta de Compensació del Turó de Can Matas no respon a l'interès general i que el Pla Parcial genera un enriquiment injustificat dels promotors de la zona. Segons una de les integrants d'aquesta associació, Marta Álvarez, 'l'Ajuntament ha venut els veïns a les constructores'.
Marta Àlvarez
Pensem que l'Ajuntament ens ha venut a les constructires, que són les úniques que estan traient partit de totes les irregularitats que s'estan fent amb el Pla Parcial.
Des d'aquesta associació també denuncien que la rotonda construïda a l'encreuament entre el carrer Manel Farrés i la carretera de Vallvidrera infringeix la Llei de Carreteres ja que, entre d'altres coses, no respecta les distàncies de 25 metres respecte les cases que marca aquest reglament. Els veïns afirmen que, si bé és cert que havien sol·licitat una rotonda en aquesta zona per millorar la seguretat, la construcció que s'ha fet és desproporcionada,
Davant de tot això, l'associació de veïns Pro Parc demana a l'Ajuntament que paralitzi les obres i estudiï aquestes possibles irregularitats, amb la voluntat que puguin subsanar-se. Marta Àlvarez.
Marta Àlvarez
Demanem la suspensió de les obres per revisar totes aquestes irregularitats i poder subsanar-les perquè no afectin als ciutadans que ja vivien aquí abans que es fes aquest pla parcial.
Des d'aquest col·lectiu consideren que la ciutat no pot absorbir, en les condicions actuals, el creixement previst en aquesta zona amb la construcció de 2.500 habitatges. És per això que proposen que se soterri la carretera de Vallvidrera en el tram comprès entre l'escola d'Arquitectura i la rotonda de Chic. Una altra opció és convertir aquesta carretera en una via urbana i definir, per tant, noves vies d'entrada i sortida a la ciutat que descol·lapsin aquesta via.
Sigui com sigui, l'associació de veïns Pro Parc es marca com a objectius bàsics la reducció i trasllat de l'actual rotonda, que es restableixin els 2.000 metres quadrats del Parc Central que s'ha menjat aquesta infraestructura viària i que s'introdueixin millores a la carretera de Vallvidrera per reduir-ne l'impacte acústic.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.