Les dues ponents han assegurat que l'escola és fonamental, pel seu paper educador i formador, per assentar les bases d'una societat igualitària però que cal analitzar bé la tasca que estan portant a terme els professionals de l'educació i els recursos al seu abast, a través de diferents projectes i iniciatives. Un exemple són els tallers que organitza l'Associació Tamaia als centres de secundària de Sant Cugat, per tal formar als alumnes perquè puguin detectar comportaments que puguin derivar en violència de gènere en les relacions sentimentals dels joves.
Agnès Gradaïlla, inspectora d'educació i mestra, ha explicat però que és molt difícil aconseguir canvis en matèria d'estereotips ja que la societat els reprodueix sense adonar-se'n i tot i que els plantejaments teòrics són clars, després a la pràctica hi ha deficiències.
Agnès Gradaïlla
Primer cal plantejar el problema i fer un reflexió profunda. Els currículums que s'imparteixen a les escoles són d'una cultura molt jerarquitzada i que ha canviat poc. Tot i que els plantejaments teòrics ho contemplen, encara no s'ha portat a la pràctica.
En aquest sentit, una de les propostes que s'han fet en l'acte és incloure l'educació emocional a les escoles perquè des dels propis centres d'ensenyament s'ha de poder rebutjar qualsevol tipus discriminació, reconèixer les diferències i integrar-les.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.