Un nou bus directe enllaçarà Sant Cugat i Barcelona cada mitja hora abans del 2012


Temes relacionats

Sant Cugat proposa una alternativa 'més senzilla i sostenible' al Túnel d'Horta ferroviari (26/nov/07)

El govern projecta ampliar un 40% la capacitat del Metro del Vallès ( 1/oct/07)


  • Comparteix:

Un nou autobús directe connectarà la nostra ciutat i Barcelona cada mitja hora abans del 2012. Aquesta és una de les propostes que recull el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC) presentat per la Generalitat, que també contempla augmentar la freqüència del Metro del Vallès i convertir en circular l'actual línia 7 de Rodalies Renfe.

Pel que fa a les millores ferroviàries, el govern català preveu que a la línia del Vallès dels FGC es passi de la freqüència actual en hora punta d'un tren cada 12 minuts a un tren cada sis minuts als ramals de Sabadell i Terrassa.

Per augmentar la freqüència de pas de la línia del Vallès dels FGC, és imprescindible prolongar la cua de maniobres de l'estació del final del trajecte de plaça Catalunya per permetre que els trens agilitzin els girs. El govern està redactant el projecte per ampliar aquest túnel de maniobres perquè pugui sortir a informació pública aquest any.

A més, el pla de la Generalitat contempla substituir l'actual línia 7 de Rodalies Renfe, que té parada a Sant Cugat, per la nova línia R5, que farà un recorregut circular enllaçant Barcelona, Martorell i Granollers.

D'altra banda, la nova línia de bus entre Sant Cugat i Barcelona s'inclou en un servei que enllaçaria directament capitals de comarca i ciutats de més de 10.000 habitants amb el municipi barceloní. Altres ciutats de la comarca que tindrien aquest enllaç serien Sabadell, Terrassa i Rubí.

El pla també contempla assumir les competències de rodalies de Renfe en virtut del nou Estatut. Quan es formalitzi el traspàs, la Generalitat incrementarà la capacitat de les expedicions i les freqüències de pas.

El document contempla coordinar els horaris i freqüències d'autobusos i trens per limitar les esperes dels usuaris a un màxim de 10 minuts. Ho explica el director general de Transport Terrestre, Manuel Villalante.

Manuel Villalante

No serviria de res impulsar la integració tarifària si penalitzem els usuaris amb temps d'espera als transbordaments.


El PTVC estableix les línies d'actuació per millorar els serveis de transport públic per carretera i ferroviari en l'àmbit interurbà a Catalunya, amb l'horitzó temporal del 2012. Aquest pla surt a exposició pública abans de la seva aprovació. El PTVC preveu una inversió de 840 milions d'euros durant aquest període.

D'altra banda, FGC adaptarà les seves instal·lacions a les persones amb discapacitats auditives. En un conveni signat amb dues associacions de discapacitats auditives, l'empresa s'ha compromès a senyalitzar els accessos i millorar el servei d'informació, entre altres mesures.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.