Els convenis per fer reomplir la bòbila Sugrañes de Cerdanyola amb residus de l'ecoparc podrien signar-se abans de l'estiu


  • Comparteix:

L'alcalde de Cerdanyola afirma que les converses entre les diferents parts implicades en el projecte de fer un abocador controlat de residus a l'antiga bòbila Sugrañes avancen positivament i que abans de l'estiu podrien signar-se els corresponents convenis. Antoni Morral considera també que aquest projecte no ha de suposar cap problema en la mobilitat interna de Sant Cugat o Cerdanyola, ja que està molt proper i prou ben connectat amb la B-30.

El projecte, contemplat dins el Pla d'Infraestructures de Gestió de Residus Municipals del Vallès Occidental, contempla reomplir aquest antic esvoranc d'un milió de metres cúbics amb residus inertitzats i compactats i poder recuperar així aquest espai per a la Via Verda.

Després de mesos de negociacions, l'alcalde de Cerdanyola, Antoni Morral, afirma que les converses avancen de forma positiva i que abans de l'estiu podrien signar-se ja els convenis necessaris per tirar endavant la proposta.

Antoni Morral

En aquests moments estem encara parlant les diferents parts per concretar el contingut dels convenis. Les converses van bé i nosaltres pensem que abans de l'estiu podem tenir aquest acord tancat i podríem signar els convenis


Concretament, les diferents parts implicades en aquestes negociacions són, a banda de l'Ajuntament de Cerdanyola, el consorci de Residus del Vallès Occidental, el consorci de Gestió Urbanística del Centre Direccional i l'Agència Catalana de Residus de la Generalitat.

Pel que fa als termes de l'acord, una de les principals qüestions és la demanda de Cerdanyola que la restauració d'aquest clot suposi, com a contrapartida, un impuls important i ajudes econòmiques per a la recollida selectiva del municipi.

D'altra banda, i pel que fa a les conseqüències que pot tenir sobre la mobilitat de Sant Cugat i Cerdanyola el pas de camions cap a la bòbila, Morral considera que la proximitat del clot a la B-30 garanteix unes bones comunicacions sense haver de passar pel casc urbà d'aquests municipis.

Antoni Morral

Crec que això no ha de suposar un problema perquè tenim les connexions de la B-30 molt a prop i per tant, els camions de bales no hauran de passar pel casc urbà de cap municipi. A més, el dipòsit té una capacitat reduïda i no suposarà el pas de gaires camions al dia


Recordem que el Pla d'Infraestructures de Gestió de Residus Municipals del Vallès Occidental contempla, a banda d'aquest dipòsit controlat de Cerdanyola, la construcció d'un ecoparc a la zona de serveis de l'abocador de Coll Cardús, a Vacarisses, una nova planta de tractament de voluminosos a Sabadell i l'ampliació de l'ús de la planta de triatge de Rubí, i les plantes de compostatge de Sant Cugat i de Can Barba de Terrassa.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.