Correus aconsegueix repartir les cartes acumulades durant mesos després de dedicar més personal aquest estiu


  • Comparteix:

Correus de Sant Cugat ha aprofitat els mesos d'estiu per resoldre la situació de col·lapse que patia el servei, amb centenars de milers de cartes per repartir. UGT assegura que un 90% dels paquets que hi havia acumulats s'han pogut repartir. Tot i així, el sindicat insisteix en què cal una consolidació de la plantilla per donar resposta al dèficit estructural que pateix l'ens a la nostra ciutat.

La situació caòtica que Correus va viure a principis d'estiu ha tornat pràcticament a la normalitat. De les més de 300.000 cartes que UGT denunciava que hi havia acumulades al mes de juliol, el sindicat assegura que estan pràcticament totes repartides.

Per saldar aquest retràs de gairebé dos mesos, Correus de Sant Cugat ha incorporat durant els mesos de juliol i agost 20 persones per treballar cada tarda, a més de la plantilla estructural, i s'han realitzat més de 300 hores extraordinàries.

Així ho ha explicat el portaveu d'UGT, Antonio Jurado.

Antonio Jurado

Cada tarda han estat treballant 20 persones més a part de la plantilla estructural i han fet 300 hores extraordinàries. A dia d'avui està tot classificat i la major part entregat.


Tot i així, el treballadors de l'ens i les autoritats municipals continuen reiterant la manca d'eficàcia de Correus a la nostra ciutat. Segons la Confederació General del Treball (CGT), el sostre de contractació de Correus és precari i el personal no és suficient. La CGT considera que s'haurien de contractar unes 17 persones, 15 de repartició extraordinària i 3 d'urgent.

De la seva banda UGT denuncia que un 40% de la plantilla de Correus no és fixa, fet que propicia que en els períodes de més volum de feina es noti la manca de personal. Jurado insisteix en què cal consolidar la plantilla i fer un nou estudi de dimensionament d'acord amb el creixement de població de Sant Cugat.

Antonio Jurado

Correus Sant Cugat necessita una renovació i un estudi de plantilla d'acord amb el creixement de Sant Cugat. O bé es porta el correu classificat o es crea una plantilla de classificadors.


Un dels principals problemes que ha detectat aquest sindicat és que no hi ha un sistema de classificació de les cartes eficaç i que faciliti la feina als repartidors. Segons UGT, si hi hagués un grup de persones que es dediquessin exclusivament a la codificació i classificació, la situació milloraria molt i potser no seria necessari contractar personal.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.