El RACC ha criticat la mesura que consideren pot ser contraproduent. Escoltem el director tècnic de la fundació RACC, Pere Sauret.
Pere Sauret
Els usuaris poden contaminar més segons com utilitzin la marxa. Pensem que el que cal és disminuir la congestió.
Les patronals també han criticat la mesura. La patronal vallesana, la CECOT, demana més infraestructures per reduir els embussos i recorda que el que més contamina és arrencar i parar el vehicle.
Escoltem el president de la patronal de la CECOT, Antoni Abad.
Antoni Abad
Ens passem el dia posant primera i segona. El que més contamina són les retencions que ens fan arrencar i parar.
Però no tot han estat crítiques. L'Associació per a la Promoció del Transport Públic ha reiterat el seu suport a la mesura que entrarà en vigor tant bon punt el decret es publiqui al DOGC i es faci una campanya de sensibilització ciutadana.
Escoltem la tècnica de medi ambient de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic, Vanessa Bastida.
Vanessa Bastida
Creiem que és una mesura molt adient perquè posa fre a un problema de salut pública.
El pla s'aplicarà als municipis que van ser declarats zones de protecció especial de l'ambient atmosfèric, corresponents a quaranta localitats del Barcelonès, el Vallès Oriental, el Vallès Occidental i el Baix Llobregat. Es tracta de reduir-hi els gasos contaminats i ajustar les emissions als límits que estableix la legislació de la Unió Europea per al 2010.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.