El Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana aposta per unir Sant Cugat, Cerdanyola i Rubí en carril bici


Temes relacionats

Els peatges dels Túnels de Vallvidrera penalitzaran els vehicles amb un sol conductor ( 2/set/08)

La Generalitat potenciarà la xarxa pública de transport per reduir l'ús del vehicle privat ( 8/ago/07)


  • Comparteix:

El pla vol evitar els embusos de trànsit

El pla vol evitar els embusos de trànsit

Connectar Sant Cugat, Rubí i Cerdanyola en carril bici, i millorar els aparcaments de les estacions de Ferrocarrils de Generalitat (FGC) són algunes de les propostes del Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona. Aquest pla, que vol reduir l'ús dels vehicles privats, també aposta per almenys doblar la freqüència de pas dels trens de la línia C7 de Renfe.

Aquestes recomanacions són fruit d'un treball de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) amb la participació de les administracions. Ara, un cop aprovat el pla per la Generalitat, aquestes administracions hauran de decidir com apliquen aquestes millores i quines infraestructures cal construir.

Una de les principals apostes del projecte és l'ús de la bicicleta. Segons el document, la nostra localitat hauria d'estar comunicada amb Rubí i Cerdanyola en carril bici. El pla també contempla construir carril bici al polígon de Can Sant Joan per millorar la mobilitat de la zona.

El cap del servei de mobilitat de l'ATM, Lluís Alegre, explica que es vol robar usuaris al cotxe. Són declaracions a Cugat.cat.

Lluís Alegre

Volem potenciar els usuaris de la bicicleta perquè es desplacin entre ciutat properes.


El projecte també es decanta per construir o millorar els aparcaments de les estacions de FGC a Sant Cugat. En concret, el pla defensa la construcció d'un pàrking a la futura parada de Vulpalleres i millorar els de Mira-sol, Valldoreix, les Planes i Hospital General.

Segons Alegre, cal que els conductors deixin els seus cotxes a prop de les parades perquè vagin a Barcelona en tren.

Lluís Alegre

Volem que la gent aparqui el cotxe a les estacions perquè puguin agafar el ferrocarril.


El document també demana passar de mitja hora a quinze minuts la freqüència de pas de trens de la línia C7 de Renfe. Aquesta proposta, però, queda pendent del traspàs de Rodalies de Renfe al govern de la Generalitat.

El pla també contempla penalitzar els conductors que viatgin sols i bonificar els vehicles amb més ocupació als Túnels de Vallvidrera.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.