Tot i que les imatges es retransmeten a temps real, fins ara és necessaria una intervenció manual per poder activar les alarmes. El director general de la Unitat de Tren de FGC, Ramon Borrell, ha explicat a Cugat.cat que l'objectiu és incorporar un sistema automàtic que entraria en funcionament a finals d'any.
Ramon Borell
Tenim previst instal·lar intel·ligència artificial a les càmeres per detectar moviments sospitosos i activar les alarmes de manera automàtica.
A més, el projecte s'ampliarà amb la transmissió de dades i veu per tal de poder rebre des dels trens els avisos de megafonia i les incidències en el servei, així com informacions sobre els horaris.
De moment, la principal prioritat de l'empresa és millorar la seguretat. Tot i així, Borrell ha assegurat que FGC registren poques incidències al llarg de l'any.
Ramon Borell
És una part d'un projecte global per donar més valor afegit. Incidents tenim poc i agressions una o dues l'any però la sensació de seguretat és molt positiva.
La instal·lació de la banda ampla té un cost de 2,6 milions euros.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.