L'Ajuntament edita una guia que recull els serveis socials de la ciutat


  • Comparteix:

L'alcalde Recoder i la regidora de Comunicació, Marta Subirà, han presentat la guia en un acte celebrat a la sala de plens de l'Ajuntament

L'alcalde Recoder i la regidora de Comunicació, Marta Subirà, han presentat la guia en un acte celebrat a la sala de plens de l'Ajuntament

Tots els recursos en serveis socials que té la ciutat queden recollits en una guia que editarà l'Ajuntament i que pretén convertir-se una eina útil, fàcil i ràpida a l'hora de buscar el servei més adient per resoldre cada necessitat. La guia és, segons l'alcalde, una demostració més de com les polítiques socials han estat l'autèntic timó d'aquest mandat.

L'usuari pot, en un sol cop d'ull, trobar tots els serveis en assistència social agrupats per determinats col·lectius, com ara gent gran o immigrants, i també per determinades situacions que poden necessitar serveis específics. La guia, de la qual se'n farà un primer tiratge de 3.000 exemplars, va adreçada no només a aquests col·lectius sinó a tots la població ja que qualsevol santcugatenc pot necessitar assistència en qualsevol moment de la seva vida.

Aquesta publicació, que es farà arribar a les entitats i també a les persones que així ho demanin, és, per Lluís Recoder, una mostra de la voluntat de l'equip de govern de posar els recursos necessaris perquè cap ciutadà quedi exclòs de la qualitat de vida de què gaudeix Sant Cugat i que queda recollida en el Butlletí Econòmic que edita semestralment la Universitat de Barcelona.
L'alcalde creu que en aquest mandat s'ha fet una aposta decidida per millorar els serveis socials i ha apostat per reforçar l'Estat del Benestar propi de les socialdemocràcies europees i allunyar-se del neo-liberalisme:

Lluís Recoder

La presentació d’aquesta guia és una manifestació clara que la política que fem i que volem fer des de l’Ajuntament de Sant Cugat, en matèria de serveis socials, és una política que s’allunya diametralment de les polítiques neoliberals


En aquest sentit ha enumerat l'esforç que s'ha fet per augmentar l'atenció als col·lectius més necessitats com ara l'ampliació de l'atenció domiciliària de la gent gran, l'obertura del CAP de salut mental de Torreblanca o l'ampliació d'horaris del centre sanitari de la Floresta.

Segons la regidora de Comunicació, Marta Subirà, és un instrument pensat per tots els santcugatencs perquè tothom serà usuari, en un moment o altre, d'una prestació social:

Marta Subirà

Volem que sigui un element on els ciutadans vegin que l'Ajuntament els ofereix molts serveis que potser desconeixen


La guia de Serveis Socials és la primera d'una sèrie dedicada a recollir els serveis, en diferents àmbits, que ofereix l'Ajuntament.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.