L'Estat i l'ATM acorden un finançament pel transport públic metropolità de més de 1.400 milions d'euros


  • Comparteix:

L'acord subscrit suposa un increment del 21% de la subvenció pública respecte l'any anterior

L'acord subscrit suposa un increment del 21% de la subvenció pública respecte l'any anterior

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), on s'integra el transport públic de Sant Cugat, rebrà de les administracions públiques 1.465 milions d'euros. Aquesta inversió pretén respondre a l'increment del cost del sistema de transport públic de la regió metropolitana de Barcelona que ha crescut un 141% respecte les dades de fa 10 anys. Aquest espectacular creixement és conseqüència de les millores i posades en marxa de nous serveis com l'ampliació de les línies i renovació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i dels serveis nocturns de metro i de bus, entre d'altres.

L'ATM i l'Administració General de l'Estat (AGE) han signat aquest dilluns el contracte-programa 2009-2010 que marca aquesta inversió. D'aquests 1.465 milions d'euros d'inversió, la Generalitat n'aporta gairebé el 39%, l'Estat espanyol el 21%, l'Ajuntament de Barcelona l'11%, i l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) el 12,5%, entre d'altres.

D'aquestes xifres, FGC en rebrà 164 milions d'euros. Uns altres 62 milions més van destinats a una partida dedicada als busos urbans integrats a l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), que inclou Sant Cugat, i a Renfe, entre d'altres.

El cost del sistema de transport públic de la regió metropolitana de Barcelona té dues vies de finançament, la recaptació derivada de la venda de títols de transport i les subvencions que aporten les administracions públiques. Durant els darrers anys, concretament des del contracte-programa 1998-2001, la recaptació ha anat perdent importància respecte l'aportació que suposen les subvencions públiques. Si fa deu anys les aportacions eren gairebé idèntiques, ara les subvencions afronten més del 60% del cost del sistema.

Aquestes xifres s'expliquen, en part, per l'aparició i el creixement en els darrers anys de l'ús dels títols de transport 'socials' com ara la Targeta Rosa, la T-12 i els diferents descomptes per a famílies nombroses.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.