Sant Cugat, en contra de la lapidació de la iraniana Sakineh Mohammadi Ashtiani


  • Comparteix:

Imatge de Sakineh Mohammadi Ashtiani

Imatge de Sakineh Mohammadi Ashtiani

Sant Cugat s'ha sumat a la protesta internacional per la possible lapidació de la iraniana Sakineh Mohammadi Ashtiani. L'alcalde, Lluís Recoder, ha signat aquest dijous una petició per a la posada en llibertat de la presonera iraniana a través de l'ONG Mayors for Peace, una organització internacional de la qual Sant Cugat forma part. Tot i que el tribunal iranià ha decidit aturar la lapidació, algunes associacions han denunciat que Ashtiani encara és en perill, ja que no se li ha commutat la pena.

Diverses associacions internacionals s'han pronunciat en contra de la sentència d'Ashtiani i han protestat en contra del tractament que ha rebut l'acusada. Sant Cugat, de la seva banda, s'ha adherit a la campanya de l'ONG Mayors for Peace que es mostra contrària a la possible lapidació d'Ashtiani i insta el govern iranià a abandonar les execucions per adulteri.

La regidora d'Immigració, Cooperació i Igualtat, Susanna Pellicer, ha descrit la situació actual i ha explicat per què Sant Cugat s'ha adherit a la protesta. Són declaracions a Cugat.cat.

Susanna Pellicer

Sembla que la lapidació està aturada però busquen una altra manera d'aturar-la. Estem d'acord en què no es matin les persones i tampoc d'aquesta manera.


Sakineh Mohammadi Ashtiani va ser condemnada el maig del 2006 a rebre 99 fuetades per haver mantingut 'relacions il·lícites' amb dos homes. Tot i que la sentència es va emetre sense proves, Ashtiani es troba actualment al corredor de la mort de la presó de Tabriz, al nord-oest de l'Iran, esperant la seva execució.



  • Comparteix:

COMENTARIS

Absolutamente de acuerdo. La lapidación es un crimen contra la humanidad. Esta mujer representa a todas las mujeres del mundo. Si la lapidan a ella, todas estamos siendo lapidadas. El respeto a la vida y a las libertades deben ser la norma para que puedan coexistir diferentes formas de pensamiento y visiones de la vida. Lamentablemente, derechos y libertades se violan incluso en los países democráticos. Yo soy un buen ejemplo de ello. En 1980, cuando ya teníamos una Constitución y en Sant Cugat un alcalde socialista, el Sr. D. Angel Casas, máximo responsable político de la Policía Local, mi vida privada fue investigada, dentro de un procedimiento civil, según documentación que pongo a disposición de quien le pueda interesar, encabezada con el membrete "Ajuntament de Sant Cugat del Vallès". En ese infame documento, testimonio del infame acto cometido, dejan constancia de hasta dónde pueden llegar los abusos judiciales, policiales y políticos. Es muy fácil en esos países musulmanes que se produzcan ese tipo de condenas que son el reflejo de un tipo de vida y sociedad, tan fácil como resultó aquí en 1980 abusar judicial, policial y políticamente de una mujer indefensa a la que, a pesar de llevar 3 años legalmente separada, se la pretendía imputar por un delito de adulterio, que ya había sido derogado y para lo único que legalmente seguía teniendo validez el adulterio era como causa de separación, en este caso ya concedida legalemente hacía tres años. Se violó el ordenamiento jurídico vigente y legítimo, se invirtieron una serie de fondos en la realización de las gestiones, se desvió la acción de los funcionarios de asuntos de mucha mayor relevancia que pudieron quedar abandonados. ¿Hubo comisión de delitos contra los derechos individuales y malversación de fondos públicos por parte de quien hoy en día ostenta la medalla de oro de Sant Cugat, impuesta por el Sr. Recoder a quien puse en antecedentes de toda la situación y pedido, en primer lugar que no concediera dicha medalla, y después que la retirara?. El Sr. Recoder ni tan siquiera ha contestado a mis escritos, de lo que se desprende que esta administración municipal da por buena la vulneración de derechos en su día cometida.

Maria del Carmen Freidias. Enviat el 6/ago/10


OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.