Les empreses de serveis bàsics hauran de tenir un telèfon d'atenció gratuït


  • Comparteix:

La nova normativa afecta les empreses de serveis bàsics

La nova normativa afecta les empreses de serveis bàsics

El nou codi de consum de Catalunya, que ha entrat en vigor aquest dilluns, obliga les empreses de serveis bàsics a disposar de telèfons d'atenció, d'incidències i reclamacions gratuïts. Les companyies, que també han de tenir una adreça física a Catalunya perquè els consumidors puguin dirigir-hi les queixes, tindran mig any per acatar la nova llei, mentre que les pimes ho podran fer en el termini d'un any.

Aquests telèfons són els que comencen per 902 i tenen un cost superior a la resta de números. Amb el nou codi de consum, els clients de serveis com subministraments, sanitat, transports i assegurances podran realitzar les seves consultes i peticions gratuïtament als telèfons d'atenció al consumidor. El nou codi també equiparà el català al castellà, i segons marca al llei, els consumidors hauran de ser atesos en la llengua que demanin.


  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.