Pocs viatgers en la R8 de Renfe en el primer dia laborable de circulació


Temes relacionats

Poca afluència a l'estació Renfe de Sant Cugat en el primer dia de la R8 (26/jun/11)

La PTP reivindica intercanviadors a Volpelleres i l'Hospital General per millorar la nova R8 (25/jun/11)

Conesa: 'Esperem que la nova línia R8 arribi a la seva potencialitat d'usuaris i se n'incrementi la freqüència' (21/jun/11)


  • Comparteix:

Pocs santcugatencs han agafat la R8 de Renfe per als seus desplaçaments en el primer dia laborable de funcionament de la nova línia. Està previst que en un futur convergeixi amb altres línies ferroviàries i es tradueixi en un increment d'usuaris. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i l'alcaldessa, Mercè Conesa, han fet el recorregut d'aquesta nova línia i han destacat la importància de trencar el dibuix radial del teixit ferroviari català.

Poc més de 20 minuts separen ara Sant Cugat de Granollers amb la línia R8 de Rodalies, la primera que no passa per Barcelona per unir el Baix Llobregat i el Vallès. Aquest matí, el titular de Territori i Sostenibilitat ha fet el trajecte acompanyat pels alcaldes dels municipis per on passa la línia. Per ara, circula un comboi cada hora, però la previsió és incrementar aquesta freqüència a mesura que n'augmentin els usuaris.

Segons Recoder, aquesta infraestructura respon a les necessitats del país.

Lluís Recoder

S'adequa a la realitat del país. Barcelona és important però també les comarques. Calculem que l'utilitzin 3.000 viatgers diaris.




De la seva banda, Mercè Conesa reivindica la connexió de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Sant Cugat amb un intercanviador.

Mercè Conesa

Reivindiquem que la tranversalitat es faci amb els FGC. A Sant Cugat tenim dues línies radials que ens connecten amb Barcelona però no amb FGC.



El conseller ha explicat que la connexió santcugatenca no figura a la primera tongada d'intercanviadors que contempla l'actual Pla de Rodalies, que recull les inversions fins al 2015. Tot i això, és partidari de la seva inclusió en la propera actualització d'aquest pla.

La nova línia pararà a Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Cerdanyola i Mollet, i en el futur la Generalitat podria ampliar-la cap a Vilafranca del Penedès i, a l'altre extrem, cap a Sant Celoni, en funció de la demanda.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.