La bicicleta i els FGC, la manera més ràpida i sostenible per arribar a Barcelona


  • Comparteix:

Amb aquesta modalitat inverteixes 46 minuts per arribar a la capital

Amb aquesta modalitat inverteixes 46 minuts per arribar a la capital

La bicicleta i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) és la via més ràpida i sostenible mediambientalment per anar des de la ciutat fins a Barcelona. Així ho demostren les dades de la Cursa de Transports 2011 en què van participar cinc regidors de l'Ajuntament amb diferents modalitats de transport i itineraris. L'opció més contaminant, i també una de les més lentes, és anar en vehicle privat pels Túnels de Vallvidrera. Una via a la qual, paradoxalment, recorren molts santcugatencs.

L'itinerari guanyador es va realitzarn en bicicleta i FGC, recorrent un total de 17 quilòmetres en 46 minuts. Durant aquest trajecte, les emissions de CO2 van suposar un total de 308 grams. Uns resultats molt similars als obtinguts realitzant l'itinerari a peu, agafant FGC i metro per desplaçar-se als diferents punts de destí.

Contràriament, un dels recorreguts més utilitzat pels santcugatencs i que, en canvi, és el més costós i el menys ecològic és desplaçar-se fins a la capital catalana amb cotxe privat, passant pels Túnels de Vallvidrera. Aquesta opció significa emetre 2.642 grams de CO2 i gastar un total de 10'67 euros. A més, invertint 50 minuts en arribar al destí fixat (en aquest cas, l'Ajuntament de Barcelona).

La opció d'utilitzar la Rabassada per arribar-hi, també utilitzant vehicle propi, també és costosa, ja que suposa una despesa de 6'82 euros, i poc sostenible en emetre 2.586 grams de CO2. El temps invertit, en aquest cas, és similar a l'anterior: 49 minuts.

D'altra banda, el recorregut més lent és el que utilitzava l'autobús fins a Cerdanyola i posteriorment Renfe fins a Barcelona. Aquest va suposar un total de dues hores.

Aquesta cursa es va realitzar aquest dimarts, amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.



  • Comparteix:

OPINA

Identifica't per comentar aquesta notícia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Avís important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.