L'Institut de la Inf鄋cia analitza l'impacte emocional de la literatura infantil


Temes relacionats

L'Institut de la Inf鄋cia organitza 'Educaci Emocional i Literatura infantil' (10/feb/13)

L'Institut de la Inf鄋cia desmentir els mites sobre la hiperactivitat (26/gen/13)

L'Institut de la Inf鄋cia enforteix els vincles familiars amb un tallers d'ecologia (16/des/12)


  • Comparteix:

L'Institut de la Inf鄋cia ha analitzat el component emocional de la literatura infantil amb una jornada aquest dissabte a la Casa de Cultura. Professionals del sector educatiu, psic騦egs infantils i pares i mares s'han reunit per desxifrar l'impacte dels contes en el desenvolupament de la personalitat durant la infantesa a trav閟 de diverses confer鑞cies impartides per experts d'arreu de Catalunya. Cada participant ha elaborat un recull de textos literaris sobre emocions i sentiments per utilitzar durant el seu dia a dia amb nens i nenes.

El rerefons emocional dels contes i la seva vessant psicol騡ica han estat els pilars de la jornada 'Educaci emocional i literatura', que ha estudiat el vocabulari i el contingut de diversos relats i el seu impacte en la personalitat infantil. Tant mestres com psic騦egs i pares i mares han posat en com eines i textos literaris per treballar les emocions amb els m閟 petits i ensenyar-los a enfrontar sentiments com la por i la solitud. La directora de l'Institut de la Inf鄋cia, Ver騨ica Bronstein, ha explicat que amb aquesta activitat volen subratllar el paper de la literatura com a gestora d'emocions en els nens i nenes.

Ver騨ica Bronstein

L'infant 閟 molt ric en emocions, per no t el llenguatge per expressar-se. El llibre 閟 un bon aliat per ampliar vocabulari.

La jornada tamb ha analitzat els mecanismes per trencar la inhibici emocional dels adults i ajudar els infants a comprendre els sentiments mitjan鏰nt la fantasia i la imaginaci. Segons algunes de les participants, la cita els ha descobert hist騬ies per tractar diversos tipus d'emocions amb els nens i nenes.

Participants

M'ha ajudat a pensar com treballar les emocions a l'escola i ajudar els nens a analitzar els seus conflictes a trav閟 del conte. / On hi ha contes i emocions, all estem.

En l'acte tamb s'han donat a con鑙xer diverses t鑓niques per narrar contes i s'ha recomanat material literari perqu els educadors l'utilitzin amb els seus alumnes.



Comenta-ho a Facebook

OPINA

Identifica't per comentar aquesta not韈ia.

Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.

Av韘 important

Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims

Cugat.cat no es fa responsable de l'opini expressada pels lectors

No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il穕egal

Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel穕ar el dret de publicaci als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.

Aconsegueix els v韉eos de Cugat TV en DVD

Mira el cat鄉eg de la Botiga de cugat.cat