El sistema, que funciona des de principis d'any, pretén avaluar, optimitzar i millorar, de forma permanent, la prestació d'aquest servei buscant l'eficiència màxima dels recursos. L'objectiu és que amb els mateixos recursos materials i humans es pugui prestar un millor servei, reduint les càrregues innecessàries i ajustant el servei a la demanda real de la ciutat.
La tinenta d'alcalde de Serveis Urbans, Cristina Paraira, ha remarcat que la voluntat del consistori no és obtenir un estalvi econòmic sinó assegurar-se una correcte i eficient realització de la neteja viària i de la recollida de residus utilitzant la facturació variable.
Cristina Paraira
La facturació variable és al final però no és l'objectiu. El que volem és garantir i assegurar que el servei es presta de manera dinàmica i amb qualitat.
El Pla de Control i Millora Contínua verifica primer que els serveis contractats s'hagin donat quantitativament a partir de tecnologies de geolocalització. Posteriorment, un equip d'inspectors, format per tècnics de l'Ajuntament i l'empresa concessionària, Valoriza, avalua la qualitat de la neteja a la via pública. Totes les informacions recollides s'introdueixen en una plataforma, anomenada Qualit_net i creada per la consultoria Everis, que valora la prestació global del servei.
Aquest programari elabora, després, un informe que determina quina ha de ser la factura mensual que ha de generar l'empresa concessionària, ajustada als serveis que hagi prestat. A aquests indicadors, s'hi afegeix també el grau de satisfacció ciutadana obtingut a partir de l'Observatori Socilògic i l'oficina Infonet. Per a l'equip de govern la voluntat és situar el ciutadà al centre de l'acció política i que la seva opinió computi en aquest tipus d'indicadors.
Actualment el servei de neteja viària i recollida de residus que presta Valoriza a Sant Cugat té un cost de 565.000 euros al mes per a l'Ajuntament. Amb aquesta mesura mai no es pagarà més d'aquesta quantitat i com a màxim, si el servei no és òptim, es descontarà un 25% de la factura.
El sistema del Pla de Control i Millora Contínua té un contracte de 10 anys de durada.
OPINA
Identifica't per comentar aquesta notícia.
Si encara no ets usuari de Cugat.cat, registra't per opinar.
Avís important
Tots els comentaris es publiquen amb nom i cognoms i no s'accepten ni àlies ni pseudònims
Cugat.cat no es fa responsable de l'opinió expressada pels lectors
No es permet cap comentari insultant, ofensiu o il·legal
Cugat.cat es reserva el dret de suprimir els comentaris que consideri poc apropiats, i cancel·lar el dret de publicació als usuaris que reiteradament violin les normes d'aquest web.